Сергій Марченко на зустрічі G7: Україна розраховує на фінансову підтримку країн G7 та ЄС для забезпечення пріоритетних видатків у 2023 році
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
- Інші сфери державної політики
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
У рамках робочого візиту до США, Міністр фінансів України Сергій Марченко виступив з промовою на зустрічі G7. У заході взяли участь міністри фінансів та голови центробанків країн-членів G7, керівництво МВФ, Світового Банку та Європейської комісії.
Темами обговорення стали макроекономічні наслідки війни рф проти України та стан української фінансової системи.
Міністр фінансів розповів про заходи, реалізовані Урядом України протягом повномасштабної війни, для забезпечення загальної фінансової стабільності в країні, прогнозований дефіцит держбюджету у 2023 році та плани з відновлення у наступному році.
Під час зустрічі країни G7 запевнили, що і надалі будуть підтримувати Україну стільки, скільки потрібно.
Головне з виступу Сергія Марченка:
Завдяки підтримці країн “Великої сімки” та інших країн-донорів і міжнародних фінансових організацій, Уряд України продовжив повноцінно функціонувати, забезпечуючи всі пріоритетні послуги населенню. Україна вистояли і продовжує боротьбу за свою землю та демократичні цінності.
Протягом повномасштабної війни, Україна мала потребу у додатковому фінансуванні у розмірі 5 мільярдів доларів США на місяць. Але, незважаючи на значні зусилля ваших країн, ми не змогли повністю профінансувати наш дефіцит.
Моя головна задача, як Міністра фінансів, – забезпечити пріоритетні видатки населення: виплату пенсій, соціальні виплати та зарплати. За 7 місяців війни Міністерство фінансів України зробило все можливе для забезпечення фінансової стабільності в країні.
Майже 6 млрд доларів США вдалося заощадити завдяки підтримці інвесторів в українські державні єврооблігації нашої пропозиції щодо зміни умов відповідних зобов’язань, випущених на міжнародному ринку. Зміни передбачають продовження строків погашення всіх 13-ти серій суверенних єврооблігацій на 2 роки.
Ми працюємо над тим, щоб максимально збільшити надходження до держбюджету. Останнім часом ми спостерігаємо зростання надходжень податків: якщо в квітні бюджет отримав 45 млрд грн, то в серпні доходи склали 65 млрд грн. В березні ми отримали лише 7 млрд грн мита, в серпні мита зросли в чотири рази - майже до 30 млрд грн.
Також ми продовжуємо випуск військових облігацій, забезпечуємо фінансування сектору безпеки і оборони, соціальних видатків, виплати пенсій, зарплати вчителям та лікарям у повному обсязі. Уряд України системно надає підтримку вимушеним переселенцям, які втратили роботу та житло.
Загалом на сьогодні Україна вже отримала фінансову підтримку від іноземних партнерів у розмірі 20,7 млрд доларів США, з яких майже 50% – грантові кошти, які не потребують повернення, тому боргове навантаження не зростає.
Ми очікуємо на 5 млрд євро від ЄС і 4,5 млрд доларів від США у цьому році, які дозволять забезпечити всі першочергові видатки бюджету до кінця 2022.
Проте, дефіцит держбюджету у 2023 році оцінюється у розмірі 3,5 млрд доларів США на місяць.
Незважаючи на війну, ми розробили проект державного бюджету на 2023 рік, який вже пройшов перше читання у Верховній Раді України. Це бюджет воюючої країни, тому пріоритетами є фінансування армії, підтримка населення та збереження макрофінансової стабільності.
Уряд планує збільшити фінансування сектору безпеки і оборони на рівні 17,8% ВВП. Прогноз зростання реального ВВП – 4,6%, інфляція – близько 30%, середній курс – близько 42 грн за долар. Дефіцит бюджету планується на рівні 20% ВВП.
У проекті бюджету ми враховуємо можливе продовження бойових дій у 2023 році. Тривала війна збільшить пошкодження інфраструктури, кількість переміщеного населення, посилить економічні труднощі та може збільшити бідність. Якщо наші потреби не будуть повністю профінансовані, це призведе до серйозного економічного спаду.
Ми вже скоротили непріоритетні видатки та переорієнтували їх на критичні потреби та підтримку наших оборонних зусиль і громадян, які найбільше постраждали від війни.
Тому, враховуючи дефіцит бюджету у наступному році у розмірі 38 млрд доларів США, Україна розраховує на системну фінансову підтримку від країн ЄС та “Великої сімки”.
У 2023 році нам потрібно продовжити залучення зовнішнього пільгового фінансування та грантів для покриття пріоритетних соціальних видатків бюджету, а також реалізувати збір коштів для швидкого відновлення.
Пріоритетом є відновлення основних інфраструктурних послуг. Для тих, хто був змушений покинути країну, та ВПО мають бути створені умови для повернення додому. Важливо відновити всі державні соціальні послуги для наших громадян, у тому числі освіту, охорону здоров'я, житло та соціальний захист.