Юрій Буца: "Побудова кривої дохідності в євро дозволяє розширити кількість інвесторів та створити індикатив для корпоративних позичальників"
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Юрій Буца, Урядовий уповноважений з питань управління державним боргом, дав коментар виданню CBonds щодо випуску Україною 10-річних міжнародних облігацій на суму 1.25 млрд. євро
Україна продовжує збільшувати частку зовнішнього боргу в євро. З чим пов'язаний інтерес до цієї валюти, а не до більш «традиційного» долара США? Якою, з точки зору Міністерства фінансів України, має бути «ідеальна» структура держборгу?
Збільшення частки євро в структурі державного боргу є однією з цілей нашої Середньострокової стратегії управління державним боргом, враховуючи тренд щодо збільшення ролі євро в економіці України внаслідок інтеграції в ринки ЄС. Крім того, побудова кривої дохідності в євро дозволяє розширити кількість інвесторів та створити індикатив для корпоративних позичальників, що зацікавлені в отриманні фінансування в євро. Водночас, пріоритетом для нас є збільшення гривневої компоненти боргу для зменшення валютного ризику.
Традиційно перед публічним розміщенням єврооблігацій походить роуд шоу. Чому цього разу Мінфін і організатори вирішили від нього відмовитися?
Міністерство фінансів за останні роки докладало значних зусиль для покращення зв'язків з інвесторами. Завдяки регулярним контактам з інвесторами, рівень їх обізнаності з історією України як емітента вже дозволяє нам проводити розміщення без роуд-шоу, як і більшість європейських країн.
Сукупний попит на папери перевищив 7 млрд. євро. З чим пов'язаний такий великий інтерес до випуску і як він вплинув на підсумки розміщення?
На нашу думку, суттєвий інтерес пояснюється вдалим вибором часу розміщення та макроекономічною історією України, що вигідно вирізняється на фоні багатьох інших країн, що розвиваються, завдяки послідовній зваженій фіскальній та монетарній політиці. Такий обсяг попиту дозволив нам зменшити вартість на 0.625% під час прайсингу, що є одним з найкращих результатів серед всіх суверенних розміщень цього року. Крім того транзакція запрайсилася всередині кривої на вторинному ринку і звузила всю доларову криву протягом дня прайсингу.
Скільки інвесторів придбали папери? Яка географічна та інституційна структура інвесторів? Наскільки вона відрізняться від 7-річного випуску, розміщеного в 2019 р.
Облігації придбали 200 інвестиційних фондів з 31 однієї країни світу. В попередній транзакції взяли участь 212 фондів з 25 країн світу. Як і підчас розміщення 7-річних єврооблігацій в Євро в червні минулого року, більшість інвесторів в 10-річні єврооблігації – це фонди, що управляють активами (85%), хедж фонди склали 7% інвесторів (10% в червні 2019), пенсійні, страхові фонди та банки склали меншість інвесторів - 6% та 2% відповідно.
Географічна структура двох випусків євробондів в євро також подібна: інвестори зі Сполученого Королівства склали 42% випуску в цьому році, та 32% - в минулому, 34% інвесторів в 10-річні євробонди – це інвестори зі Сполучених Штатів Америки (27% в 7-річні ОЗДП в євро), 19% цьогорічного випуску придбали інвестори з країн Європейського Союзу та Швейцарії (37% минулорічного випуску). Інвестори з Азії та країн Близького Сходу склали меншість та придбали 5% випуску 10-річних паперів та 4% 7-річних.
На цей раз серед покупців відсутні українські інвестори. З чим це може бути пов'язано?
Минулого разу серед покупців з України було декілька інвестиційних компаній. На жаль, українські банки, які могли б бути значними покупцями та отримувати доступ до ліквідного інструменту, як це роблять їх колеги в інших країнах, поки не мають можливість це робити через регулювання НБУ. Ми сподіваємося, що ця ситуація зміниться в короткостроковій перспективі.