Заступник міністра фінансів Юрій Драганчук: Запровадження обов’язкового подання попередньої декларації – це черговий крок у протидії зловживанням на митниці
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В рамках реформування митних органів Мінфін вживає заходів, спрямованих на боротьбу з контрабандою та тіньовими схемами на митниці. Одним з таких кроків є запровадження обов’язкового подання попередньої декларації про намір ввезення товарів, що унеможливлює «безконтрольне» остаточне митне оформлення товарів в пунктах пропуску. Про це розповів заступник Міністра фінансів Юрій Драганчук.
«Запровадження обов’язкового подання попередньої декларації дозволяє автоматизованій системі ризиків виявляти ризикові імпортні операції та не давати змоги митникам «за 1 хвилину» оформлювати остаточний імпорт ризикових товарів. Це черговий антикорупційний крок Мінфіну у боротьбі з контрабандою і тіньовими схемами на митниці», - зазначив Юрій Драганчук.
Попередня декларація може бути подана як за місяць до ввезення товарів на митну територію України, так й після їх ввезення в пункт пропуску. Вона не подається лише у випадку митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України громадянами, що підлягають державній реєстрації. При цьому, у разі якщо товари залишаються в межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю морського (річкового) порту, аеропорту, забезпечення сплати митних платежів не надається, тобто фінансова гарантія митниці не потрібна.
Оформлення попередніх митних декларацій, на які не потрібна гарантія і які подаються у формі електронного документа, вже декілька років проводиться Держмитслужбою автоматично – технічними засобами (сервером Держмитслужби) без участі інспектора митниці, що повністю виключає людський фактор під час здійснення митних формальностей.
«У всіх попередніх митних деклараціях, на відміну від звичайних митних декларацій, зазначається мінімум відомостей, необхідних для пропуску вантажу. Це спрощена інформація невеликого обсягу, необхідна для заповнення митної декларації. Декларант витрачає лише хвилини на її створення, перевірку та надсилання електронними засобами в митницю на кордоні», - розповідає замМіністра Юрій Драганчук. Як правило, брокери не набирають окремо попередні декларації, а створюють їх теж автоматично зі звичайних митних декларацій за допомогою стандартних інструментів брокерського програмного забезпечення.
Середній час оформлення в автоматичному режимі (попередні декларації, які не містять заходів гарантування) – 1 секунда, у випадках пікових навантажень на сервери – 54 секунди, в неавтоматичному, яка передбачає перевірку нарахування гарантії, – 52 хвилини.
За даними Держмитслужби, на сьогодні лише 6,6 % оформлень здійснюється в пунктах пропуску, інші вантажі слідують в середину країни для подальшого оформлення.
З моменту набуття чинності відповідного наказу Міністерства фінансів (08.09.2020) митними органами оформлено 51 176 попередніх митних декларацій, з них 35% оформлено в автоматичному режимі, без втручання митника. При цьому, кількість попередніх декларацій для транзиту в межах одного пункту пропуску за цей період склала 3437 шт, що відповідає статистиці оформлень в пунктах пропуску.
Мінфін і надалі буде впроваджувати ІТ новації у роботі митних органів, спрямовані на повну автоматизацію митних процедур та забезпечення митниць необхідними інформаційними ресурсами і технологіями, що у кінцевому результаті дозволить ще більше вдосконалити митні процедури, виключити людський фактор, зменшити корупційні ризики та забезпечити належний рівень митної безпеки.