Частка NPL в банках державного сектору скоротилась за перше півріччя 2019 року
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
За підсумками першого півріччя 2019 року банки державного сектору зменшили прострочену заборгованість на 3,5 млрд грн та здійснили реструктуризацію на 10,6 млрд грн. Обсяг непрацюючих кредитів скоротився на 22 млрд грн.
Про це йдеться у другому звіті Мінфіну про стан роботи з непрацюючими кредитами, який публікується в рамках оголошеного регулярного та детального звітування про діяльність банків державного сектору.
У другому півріччі зберігається тенденція до поступового скорочення обсягу непрацюючих кредитів (NPL) банківської системи, у тому числі у банках державного сектору. Проте частка NPL банківської системи все ще залишається досить значною і станом на 01.07.2019 року складає 51% або 581 млрд грн, з яких 65% або 415 млрд грн припадає на державні банки.
Так, порівняно з 01.01.2019 обсяг NPL у державних банках скоротився на 22 млрд грн до 415 млрд грн, а їх частка в кредитному портфелі зменшилась на 2,5 в.п. до 65%. Цьому сприяло зростання обсягу працюючих кредитів, у тому числі стрімке зростання роздрібного кредитування та здійснення банками заходів щодо погашення та реструктуризації непрацюючих кредитів. Достатньо високий рівень NPL банків державного сектору зумовлений якістю корпоративного кредитного портфелю, на долю якого припадала левова частина обсягу банківського кредитування. В той же час, значна частина позичальників не обслуговують свою заборгованість перед держбанками. Це, в свою чергу, змусило банки збільшити рівень резервів. Найбільше їх було зарезервовано у ПриватБанку після націоналізації.
В галузевому розрізі значний обсяг непрацюючих кредитів припадає на оптову торгівлю, хімічне, харчове виробництво, сільське господарство, операції з нерухомістю, тощо.
Одночасно банки державного сектору ведуть активну роботу з врегулювання проблемного портфелю.
За І півріччя поточного року банки державного сектору:
- зменшили прострочену заборгованості на 3,5 млрд грн;
- здійснили реструктуризацію NPL на суму 10,6 млрд грн;
- списали заборгованості за рахунок резервів на суму 2,9 млрд грн.
Банками державного сектору України здійснено реструктуризацій на загальну суму близько 11 млрд грн, з них 47% (5 млрд грн) за Законом України «Про фінансову реструктуризацію». У І півріччі поточного року АТ «Ощадбанк» успішно завершив процедури з фінансової реструктуризації з ТОВ «Фірма Т.М.М», ТОВ «ІМПЕРОВО ФУДЗ», ПАТ «АГРОХОЛДИНГ АВАНГАРД», ПрАТ «РАЙЗ-МАКСИМКО». Відкрито дві справи з фінансової реструктуризації по компаніям групи WOG. АТ «Укрексімбанк» відкрив свою першу справу з фінреструктурізації з ТОВ «АГЕНЦІЯ ОФІСНОГО БУДІВНИЦТВА», яка стала однією з найбільших за об’ємом боргу, що підлягає реструктуризації.
Одночасно банки державного сектору ведуть активну претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованості. Станом на 01.07.2019р. в судах знаходяться більше 70 тис. позовів банків державного сектору на суму понад 116 млрд грн. За І півріччя поточного року подано майже 54 тис. позовів на суму 26,5 млрд грн.
Наступний звіт про непрацюючі кредити Мінфін оприлюднить через півроку. Також поточні квартальні звіти про діяльність державних банків будуть доповнені інформацією про реструктуризації проведені банками державного сектору відповідно до Закону України «Про фінансову реструктуризацію».