Важливо якомога швидше досягти прогресу в пошуку механізмів фінансування відновлення за рахунок заморожених російських коштів: Сергій Марченко під час зустрічі фінблоку G7
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Сьогодні, 16 липня, Міністр фінансів України Сергій Марченко виступив онлайн з промовою на зустрічі фінансового блоку G7. У заході взяли участь міністри фінансів та голови центробанків країн-членів G7, керівництво МВФ, Світового банку та Європейської комісії.
Головними темами для обговорення були пріоритети подальшої підтримки України міжнародною спільнотою, зокрема необхідність продовження бюджетної підтримки до кінця цього року та на 2024 рік, скоординовані дії щодо спрямування заморожених активів на відбудову України. Учасники також обговорили поточний стан економіки та фінансів, успішне проходження Україною першого перегляду програми співпраці з МВФ, важливість продовження реформ на шляху до приєднання до ЄС.
Окремо партнерами було відмічено ефективність поточної фінансової політики Мінфіну України, успіхи в мобілізації податкових надходжень, які сприяли не тільки стабілізації макроекономічної ситуації в умовах надзвичайної невизначеності, але й виходу на кращі за прогнозовані показники. Партнери також надали запевнення у збереженні підтримки, зокрема у впровадженні структурних реформ та відбудові країни.
Сергій Марченко відзначив ключову роль підтримки міжнародних партнерів у забезпеченні збалансованості держбюджету України та фінансуванні критично важливих видатків та подякував за допомогу.
Головні тези з виступу Міністра фінансів України:
Поточний стан економічної та фінансової систем
Економіка України демонструє стійкість. Скоригований прогноз передбачає зростання ВВП до 3,2%. Інфляція знижується п'ятий місяць поспіль швидше, ніж очікувалося, до 12,8% у червні з 26,6% у 2022 році.
За перші шість місяців 2023 року надходження від митних платежів зросли на 68% порівняно з цим періодом 2022 року.
З початку цього року внутрішні запозичення на внутрішньому ринку перевищили минулорічний обсяг більш ніж на 6% і досягли 8,2 млрд доларів США.
З початку року Україна отримала 23,6 млрд доларів США міжнародної фінансової підтримки.
Таким чином, сьогодні Україна має стабільні надходження міжнародної фінансової підтримки та функціонуючий ринок внутрішнього боргу. Завдяки цим зусиллям ми вже сьомий місяць поспіль уникаємо монетарного фінансування.
В умовах невизначеності, спричиненої війною, дуже важливо мати запевнення від партнерів щодо майбутньої фінансової допомоги. Нещодавно Європейська комісія оголосила пропозицію надати Україні 50 млрд євро протягом наступних 4 років, Україна вітає цю ініціативу. Ми очікуємо, що країни G7 також ухвалять відповідні рішення про надання передбачуваної та ритмічної бюджетної підтримки Україні на наступний рік.
FATF
Після призупинення членства росії в FATF у лютому 2023 року вона активізувала діяльність, пов'язану з відмиванням грошей, фінансуванням тероризму, розповсюдженням зброї масового знищення та ухилянням від санкцій. FATF знала про збільшення кількості порушень з боку росії, але на останніх пленарних засіданнях вирішила не вносити країну до “чорного списку”. Існує ризик, що це рішення може заохотити росію ще більше підірвати глобальну фінансову безпеку.
Враховуючи, що росія безперечно відповідає критеріям для внесення до “чорного списку”, я закликаю всіх присутніх докласти зусиль для досягнення консенсусу серед членів FATF щодо внесення росії до “чорного списку”.
Відновлення
Конференція з відновлення України в Лондоні була безперечно результативною.
Без міжнародної підтримки, приватного сектору та страхування воєнних ризиків ми не зможемо залучити стільки інвестицій, скільки потрібно для повноцінного відновлення України.
Також важливо якомога швидше досягти прогресу в фінансуванні відновлення за рахунок заморожених російських коштів. росія має заплатити за скоєні злочини проти нашої держави.
Жоден з існуючих механізмів глобальних міжурядових міжнародних організацій не забезпечує оперативний розгляд справ про репарації. З цих причин Україна активно вживає заходів для створення унікальної для України компенсаційної комісії.
Головна мета - виплата реальних компенсацій постраждалим за рахунок агресора.
Компенсаційний фонд, створений в рамках цього механізму, ми розглядаємо як єдиний фонд, до якого мають бути спрямовані заморожені російські активи. Спеціальний компенсаційний механізм діятиме на основі міжнародного договору, який буде розроблений Україною спільно з країнами, що підтримали резолюцію Генеральної Асамблеї ООН.