Колонка заступника Міністра фінансів Романа Єрмоличева для «The Page» (07.02.2024)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
- Інші сфери державної політики
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев у колонці для «The Page» розповів про видатки на соціальну підтримку та захист населення у державному бюджеті 2024.
Видатки на соціальну підтримку та соціальний захист у державному бюджеті на 2024 рік є другими за величиною після обсягів видатків на безпеку і оборону.
Минулого року держава профінансувала у повному обсязі всі соціальні виплати завдяки підтримці міжнародних партнерів. Цього року це також буде одним із наших основних завдань.
Соціальна підтримка населення залишається пріоритетом і видатки зростуть на 25 млрд грн до основних базових показників бюджету та становитимуть близько 470 млрд гривень.
Під час формування цих показників основний акцент було спрямовано на підтримку наших людей, які потрапили у складні життєві обставини внаслідок війни, а також тих, хто втратили доходи та роботу.
Так, було підвищено розмір прожиткового мінімуму на 12,8 % порівняно з 2023 роком та рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги малозабезпеченим сім’ям на 10 % (для працездатних осіб із 45 % до 55 %, для дітей зі 130 % до 140 %).
У період війни соціально незахищені верстви населення відчувають особливу потребу у допомозі чи підтримці від держави. Тому для здійснення соціальних виплат з урахуванням підвищеного розміру прожиткового мінімуму Уряд спрямував 136,5 млрд грн, а саме:
- 88,7 млрд грн – на соціальний захист громадян, які потрапили у складні життєві обставини;
- 57,6 млрд грн – на допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам;
- 27,6 млрд грн – на виплату допомог сім’ям з дітьми;
- 20,2 млрд грн – на підтримку малозабезпечених сімей.
Розуміємо необхідність і важливість кожної гривні у період війни для цих категорій населення, тому у цьому році збільшили розмір фінансування соціальних видатків.
За ці кошти плануємо підтримати понад 5 млн осіб, які цього найбільше потребують. Для нас це вкрай важливо.
Збільшуємо підтримку населення в оплаті житлово-комунальних послуг й придбання твердого палива та скрапленого газу.
На цей рік у держбюджеті на житлово-комунальні субсидії закладено 50 млрд грн для 3,2 млн українських родин. Це на 12 млрд грн більше ніж минулого року.
Тож закликаємо громадян України користуватись субсидіями та вчасно сплачувати житлово-комунальні послуги. Адже так ми забезпечуємо більшу стійкість української критичної інфраструктури та можливість забезпечувати світло й тепло в кожній домівці.
Хочу запевнити, що пенсії отримають усі пенсіонери. Це наше зобов’язання перед людьми поважного віку.
Тому Уряд продовжує роботу і вживає всіх можливих заходів, спрямованих на своєчасність та в повному обсязі отримання 10,5 млн українськими пенсіонерами своїх пенсій.
Так, у цьому році на виплату пенсій, доплат, надбавок і допомог, трансферт Пенсійному фонду України не зменшено та збережено на рівні минулого року в обсязі 271,9 млрд гривень. Незважаючи на те, що дефіцит бюджету Пенсійного фонду, який покривається за рахунок бюджетних коштів, у поточному році не прогнозується.
Як і в попередні роки, з 1 березня буде здійснено щорічну індексацію пенсій.
Повномасштабна війна впливає на всіх без винятку українців. І більшість передусім зараз потребуватиме підтримки ментального здоров’я. Розуміємо, що ключове завдання тут – підтримати наших громадян, зокрема і психологічно, для поліпшення їх життєдіяльності та соціальної адаптації.
Тому для психологічної підтримки у бюджеті на 2024 рік ми підтримали ініціативу Мінсоцполітики і вперше передбачили окрему програму в обсязі 1 млрд грн для розвитку соціальних послуг.
Плануємо реалізовувати чотири експериментальні проекти: соціального супроводу військових, надання комплексної соціальної послуги формування життєстійкості, послуг з підтриманого проживання та доглядових послуг, зокрема для внутрішньо переміщених осіб.
Особливу увагу у бюджеті 2024 року приділено також й особам з інвалідністю.
У цьому році збільшили майже вдвічі видатки на їх соціальний захист та передбачили 6,4 млрд гривень. Це дозволить забезпечити повну потребу у протезуванні 2,3 тис. військовослужбовців та близько 706 тис. осіб в отриманні допоміжних засобів реабілітації й охопити реабілітаційними заходами понад 60 тис. дітей. Адже протезування в Україні є безоплатним та оплачується коштом державного бюджету.
Безпека та здоров’я дітей – наше головне завдання. Продовжуємо фінансувати програми і заходи із їх оздоровлення та відпочинку, розвитку сімейних форм виховання та мережі спеціалізованих служб для постраждалих від насильства. На це запланували 1,1 млрд гривень.
Отже, як бачите, пріоритетом залишається виплата пенсій, допомога дітям та малозабезпеченим сім’ям, які потрапили у складні життєві обставини, виплата пільг і субсидій та соціальний захист осіб з інвалідністю. Продовжуємо адресно допомагати всім, хто цього найбільше потребує.