Міністр фінансів провів нараду щодо активізації участі держбанків в програмі «Доступні кредити 5-7-9%»
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Міністр фінансів Сергій Марченко провів нараду з представниками державних банків щодо активізації їх участі в програмі підтримки бізнесу «Доступні кредити 5-7-9%».
«Сьогодні в пресі та соціальних мережах багато інформації, що програма не працює Основна претензія бізнесу – бюрократія банків. Мовляв, саме банкіри не охоче видають кредити. Ми зібрали вас тут, аби зрозуміти, що заважає банкам – особливо державним банкам – активніше кредитувати мікро та малий бізнес в рамках програми «Доступні кредити 5-7-9%», - звернувся до представників державних банків Міністр фінансів Сергій Марченко.
Відповідно до інформації, наданої Міністерству фінансів Фондом розвитку підприємництва, який адмініструє програму «Доступні кредити 5-7-9%», станом на 10 червня 2020 року банки-партнери отримали 24 720 заявок на участь у програмі «Доступні кредити 5-7-9%». Однак, лише 3500 тисячі клієнтів сформували і передали банкам відповідний пакет документів для участі в програмі. Видано 605 кредитів на суму 381,041 мільйона гривень. Ще 1792 заявки перебувають у роботі банків.
Однак, практично, кожна друга заявка (1 509 заявок, загалом) була відхилена банком як така , що не може бути задоволена.
Серед найпоширеніших причин відмови – «ділова репутація» (60% відмов), «необґрунтованість бізнес-плану» (11%), «невідповідність цілі кредитування» (12%), невідповідність Закону про державну підтримку МСП» (4%), «збиткова діяльність ММП» 4%, «перевищення обсягу виручки» (3%), «перевищення ліміту держпідтримки» (1%).
Представники державних банків переконані, що висновок, що «програма не працює» - це суттєве перебільшення.
«Програма стартувала в лютому. І вже в березні вона наштовхнулась на всесвітню пандемію і карантин. 29 квітня уряд суттєво змінив умови програми, що мав відобразити Фонд в договорах з банками-парнерами. На підписання нових угод пішло ще три тижні. Фактично, ми працюємо в програмі з 15 травня. Три тижні – це ще дуже малий термін для висновків», - заявив на нараді голова правління «Укргазбанку» Кирило Шевченко.
Банкіри визнають, що певні проблеми були з кредитуванням «стартапів». «Тут комунікація справді трохи випередила можливості. Адже станом на початок дії програми без механізму часткових кредитних гарантій банки не могли видавати позики новоствореним підприємствам через відсутність можливості бізнесу надати заставу за кредитом.
Однак, проблема вже частково вирішена. І на минулому тижні Укргазбанк вже видав два «гарантованих кредити» на загальну суму 2,8 млн гривень. У першому випадку – кредит отримало діюче підприємство, тож частка кредитних гарантій за цією позикою склала 50%. У другому випадку учасником програми став стартап, якому банк надав гарантію Фонду розвитку підприємництва на 80% від суми кредиту. Перший кредит під гарантії отримало фермерське господарство з вирощування ягід в Запорізькій області. Сума кредиту – 1,5 млн грн терміном на 5 років. А перший кредит для стартапу отримав хмельничанин для запуску еко-виробництва розпалювачів вогню з волокон деревної вовни. Сума цього кредиту - 1,3 млн грн під 7% річних.
Також банки-партнери програми лише розпочали прийом заявок на нові інструменти програми, які були введені урядом в час дії карантинних заходів з протидії пандемії COVID-19 (рефінансування, обігові, інвестиційні кредити виробникам медичного обладнання). Станом на 10 червня 2020 року банки закумулювали попит на позики під такі умови на суму в 738,6 мільйона гривень. І один підприємець вже зміг рефінансувати свій кредит на суму 1,1 мільйона гривень в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» під 0% до кінця березня 2021 року.
Банкіри переконані: інструмент державних портфельних гарантій покращить можливості банків кредитувати мікро та малий бізнес.
Нагадаємо, 3 червня уряд затвердив напрацювання Міністерства фінансів з впровадження інструменту державних гарантій на портфельній основі, який замінить інструмент кредитних гарантій Фонду розвитку підприємництва в рамках програми «Доступні кредити 5-7-9%. Програма запрацює після прийняття народними депутатами відповідних законодавчих змін до Закону України про Державний бюджет на 2020 рік та Бюджетний кодекс України.
Участь в нараді також взяли Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко, виконавчий директор Фонду розвитку підприємництва Руслан Гашев, заступники міністра фінансів – Юрій Гелетій та Василь Шкураков, заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Дмитро Романович.