Питання та відповіді щодо того, від чого залежить своєчасність фінансування видатків бюджету
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Що таке паспорти бюджетних програм?
Паспорт бюджетної програми – це документ, передбачений бюджетним законодавством України. Після ухвалення Верховною Радою бюджету, що передбачає фінансування значної кількості різних програм, для більшості бюджетних програм складається паспорт.
Наявність паспорту бюджетної програми є необхідною умовою для відкриття фінансування Державним казначейством для відповідної програми у бюджетному році.
Що визначає паспорт бюджетної програми?
Паспорт визначає мету, завдання, напрями використання коштів, відповідальних виконавців, результативні показники бюджетної програми. Паспорт дає можливість оцінити ефективність і результативність використання бюджетних коштів.
Хто готує паспорти бюджетних програм?
Головні розпорядники бюджетних коштів – галузеві міністерства, органи державної влади, інші установи, які, відповідно до закону про держбюджет, які відповідають за бюджетну програму.
Хто затверджує паспорти бюджетних програм?
Головний розпорядник та Міністерство фінансів затверджують паспорт бюджетної програми спільним наказом.
Коли розпочинається – та скільки триває - підготовка та затвердження паспортів бюджетних програм?
Паспорти бюджетних програм мають бути затверджені протягом 45 днів з дати набрання чинності Законом про державний бюджет (зазвичай, 1 січня), тобто до 15 лютого. У головного розпорядника є 30 днів (до 30 січня) для розроблення та подання паспорту бюджетної програми Міністерству фінансів.
Як виглядає процес затвердження паспортів бюджетних програм?
Головний розпорядник, який підготував паспорт, направляє його до Міністерства фінансів. Профільний департамент Мінфіну здійснює аналіз паспорту, щоб переконатися, що паспорт відповідає закону про бюджет, розпису держбюджету, порядкам використання коштів. Після того, як Мінфін перевірив паспорт, він затверджується та надсилається до Держказначейства, у якому відкривається рахунок для обслуговування затвердженої бюджетної програми.
Скільки паспортів бюджетних програм підлягають затвердженню?
У 2016 році законом про бюджет визначено 509 бюджетних програм, реалізація 456 з яких потребує затвердження паспортів. Водночас станом на 1 березня Міністерство фінансів отримало лише 395 паспортів, з них 288 пройшли процедуру затвердження.
Дата | Отримано паспортів |
Затверджено паспортів |
---|---|---|
29 січня | 5 | 0 |
1 березня | 395 | 288 |
Які неточності у паспортах бюджетних програм можуть спричинити затримку у їх затвердженні?
У разі, якщо відбулося:
• Внесення змін до порядків використання бюджетних коштів (наприклад, у зв’язку із зміною назви бюджетної організації чи бюджетної програми).
• Порушення строків затвердження порядків використання бюджетних коштів
• Результативні показники не висвітлюють виконання завдань бюджетної програми та реалізацію напрямів використання бюджетних коштів, визначених у паспорті.
• Результативні показники не дають можливості оцінити ефективність бюджетної програми.
Що робить Міністерство фінансів у разі, якщо у поданих паспортах є помилки?
Міністерство відправляє такі паспорти на допрацювання головним розпорядникам коштів.
Чи завжди Мінфін сам ухвалює рішення щодо затвердження паспортів бюджетних програм?
Ні. У разі, якщо у назві бюджетного паспорту відбулась зміна, або змінено напрямки використання коштів, перш ніж ухвалити бюджетний паспорт, потрібно ухвалити порядок використання бюджетних коштів. Даний порядок має бути ухваленим не лише Мінфіном, але й Міністерством юстиції, а також МЕРТом, а після цього – рішенням Кабінету Міністрів України.
Таким чином, у разі, якщо розпорядник бюджетних коштів знає, що або в назві бюджетного паспорту, або у напрямках використання відбулися зміни, то він потребує більшого часу, аби пройти всі зазначені процедури.
Що трапиться, якщо галузеві міністерства не подадуть правильно заповнені бюджетні паспорти у належний термін для їх затвердження Мінфіном?
Держказначейство не може відкрити бюджетні рахунки для фінансування відповідної програми, отже, фінансування не може розпочатися, що призведе до невиплати зарплатні, неоплати комунальних послуг тощо.
Яким чином головний розпорядник може забезпечити безперебійне фінансування у новому бюджетному році та уникнути затримок з фінансуванням?
Головні розпорядники повинні подавати бюджетні паспорти якомога раніше після ухвалення бюджету. Ще на початку січня Міністерство фінансів почало звертатися до головних розпорядників з проханням до 12 січня підготовити паспорти бюджетних програм та подати їх у Мінфін на затвердження.
Аби уникнути будь-яких питань щодо своєчасності та можливих затримок з фінансуванням, Міністерство фінансів буде публікувати реєстр бюджетних паспортів з датою їх отримання від бюджетних організацій та з датою їх затвердження Мінфіном або, у випадку повернення паспортів на доопрацювання, з датою повернення незатверджених паспортів до відповідних головних розпорядників.
Довідково:
Наказ Мінфіну від 29.12.2002 № 1098 «Про паспорти бюджетних програм»
Наказ Мінфіну від 10.12.2010 № 1536 «Про результативні показники бюджетної програми»