Сергій Марченко виступив на зустрічі фінансового блоку G7
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Міністр фінансів України Сергій Марченко виступив онлайн на зустрічі міністрів фінансів та керівників центральних банків країн G7, керівництва ЄС, МВФ і Світового Банку.
Ключовими темами для обговорення були підтримка для України та санкції проти росії.
Під час виступу Сергій Марченко подякував партнерам із G7 та ЄС, а також міжнародним фінансовим інституціям за безпрецендентну підтримку України. У свою чергу міністри фінансів низки країн та лідери ЄС, МВФ та СБ запевнили, що і надалі будуть допомагати Україні для пришвидшення перемоги та у реалізації повоєнної відбудови.
Директор-розпорядник МВФ Крісталіна Георгієва особливо відзначила високі результати, досягнуті Україною у виконанні Моніторингової програми із залученням Ради Фонду та висловила позитивні враження за підсумками першого візиту в Україну та налаштованість Фонду забезпечувати подальшу підтримку України.
Також учасниками зустрічі було відзначено зусилля Уряду України, які сприяли адаптації економіки до умов війни, забезпечили стале функціонування фінансової системи та безперервність надання державних послуг (насамперед, у соціальній сфері).
Міністр фінансів проінформував учасників зустрічі про негативний вплив війни на економіку України, фінансові потреби Уряду для збереження макроекономічної та фінансової стабільності, а також про поточний стан і перспективи співпраці з МВФ.
Головне з виступу Сергія Марченка:
-
Стан економіки
За 2022 рік українська економіка внаслідок повномасштабної агресії росії скоротилась на 30%, що дещо менше за попередні прогнози. Нам вдалося зберегти макроекономічну та фінансову стабільність. Інфляція поступово сповільнюється, у січні вона становила 26%.
Суспільство та підприємства адаптувалися до нових умов у безпекових, логістичних та енергетичних сферах. 90% бізнесу відновили свою діяльність. Нам вдалося зменшити дефіцит електроенергії в січні 2023 року завдяки майже цілодобовим ремонтам, імпорту електроенергії з ЄС та збільшенню виробництва сонячної енергії. Останній тиждень продемонстрував відсутність дефіциту.
-
Державний бюджет
Війна спровокувала безпрецедентний тиск на державний бюджет України. Видатки на безпеку і оборону, гуманітарні та соціальні потреби значно зросли, у той час як бюджетні надходження зменшилися. За підтримки наших міжнародних партнерів було забезпечено фінансування критичних бюджетних витрат у 2022 році, зокрема таких як виплата пенсій, соціальних допомог, заробітних плат працівникам бюджетної сфери.
У 2023 році дефіцит держбюджету України сягає 38 млрд доларів США. Європейський Союз та Сполучені Штати вже підтвердили наміри надати протягом року Україні 18 млрд євро та 9,9 млрд доларів США відповідно. Дефіцит залишається у розмірі близько 10 млрд доларів США. Для України критично важлива зовнішня підтримка для покриття цього дефіциту.
З початку 2023 року ми вже залучили до бюджету близько 5 млрд доларів США, з яких 3 млрд євро від ЄС, 1 млрд доларів від США, 500 млн доларів від Великої Британії та понад 160 млн доларів від Світового банку. Подальша допомога міжнародних партнерів є життєво важливою для України.
-
Міжвідомча Координаційна Платформа донорів
2023 рік є багатозадачним для Міністерства фінансів. Окрім бюджетних потреб, Україні необхідні кошти на швидке відновлення. Зокрема, на відновлення енергетичного сектору, відбудову житла, відновлення критичної та соціальної інфраструктури та гуманітарне розмінування.
Для залучення необхідного фінансування ми розраховуємо на тісну співпрацю у рамках Міжвідомчої Координаційної Платформи донорів. Активна участь країн G7 та МФО в цій ініціативі зробить її більш ефективною та результативною.
Також ми співпрацюємо зі Світовим Банком для проведення оновленої оцінки збитків України. Цей документ стане надійною основою для залучення зовнішнього фінансування на відновлення.
-
МВФ
На минулому тижні представники України та МВФ досягли згоди на експертному рівні щодо перегляду Моніторингової програми із залученням Ради директорів Фонду (PMB). Українська сторона виконала всі погоджені з МВФ структурні маяки в рамках Програми. Також були досягнуті всі кількісні та індикативні цілі на кінець грудня. Ми очікуємо на схвалення перегляду Програми Радою директорів Фонду та на початок переговорів про повноцінну фінансову програму співпраці за підтримки МВФ.
Фінансування від МВФ допоможе частково покрити дефіцит держбюджету та мобілізувати фінансову допомогу від інших донорів.
Також хочу наголосити, що пріоритетом для нас є стабільність, передбачуваність та ритмічність отримання зовнішнього фінансування, щоб ми могли вчасно і у повному обсязі покривати пріоритетні бюджетні видатки.