Євроінтеграція української митниці: учасники засідання Підкомітету асоціації Україна-ЄС визначили прогрес і подальші дії
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
8 жовтня 2024 року відбулося 8-е засідання Підкомітету з питань митного співробітництва Комітету асоціації Україна-ЄС щодо процесу гармонізації українського митного законодавства з європейським і взаємодії з європейськими партнерами за участі представників Мінфіну, Держмитслужби та Генерального директорату з питань оподаткування та Митного союзу Європейської комісії (DG TAXUD).
Європейська сторона відзначила значний прогрес України протягом останнього року в адаптації митного законодавства і посиленні антикорупційних заходів для митників.
«Прийняті два масштабних закони, які наразі очікують на підпис Президента України, дозволять українському бізнесу здійснити поступовий перехід до нових митних правил і встановити спеціальні умови проходження митної служби, що знизить корупційні ризики та підвищить професійну компетентність українських митників. У запровадженні європейських митних правил важливим є прийнятий у цьому році Національний план цифровізації української митниці, який розрахований до 2026 року і базується на Багаторічному стратегічному плані електронної митниці ЄС (MASP-C)», – зазначив директор Департаменту митної політики Міністерства фінансів України Олександр Москаленко.
Олександр Москаленко також проінформував учасників засідання про прогрес у розробці нового Митного кодексу України, після запровадження якого український бізнес та митниця вже повністю працюватимуть за правилами ЄС.
«Україна всупереч війні рухається у напрямі євроінтеграції. За минулий період було прийнято два стратегічні документи – Національну стратегію доходів-2030 та Довгостроковий національний стратегічний план цифрового розвитку Державної митної служби України. Обидва документи спрямовані на адаптацію митного законодавства України до митного законодавства ЄС, впровадження IT-систем, сумісних з ІТ-системами Євросоюзу, а також підвищення інституційної спроможності митниці для виконання європейського законодавства. Раді констатувати, що з моменту ухвалення йде імплементація цих стратегічних документів. У минулорічному висновку Єврокомісії щодо заявки України на членство в ЄС Глава «Митний союз» отримала високу оцінку. Цьогоріч ми сподіваємося на констатацію прогресу і переконані в успішній реалізації запланованих заходів за підтримки європейських партнерів», – повідомив заступник Голови Держмитслужби Владислав Суворов.
Представники DG TAXUD надали інформацію про митну реформу в ЄС – основні зміни у законодавстві за останній рік, зокрема йшлося про оновлення правової бази Єдиного вікна (EU Single Window Environment for Customs).
Заступник Голови Держмитслужби з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації Олег Ніколайчук розповів про впровадження трьох митних ІТ-систем і завершення розробки ще однієї ІТ-системи за технічними специфікаціями MASP-C. Також він повідомив про готовність українського Єдиного вікна, запровадженого з 2016 року, стикуватися з EU Single Window.
Під час заходу йшлося про суттєвий прогрес у впровадженні програми Авторизованих економічних операторів (AEO) – на сьогодні в Україні вже зареєстровано 60 АЕО для обох видів авторизацій. Водночас учасники заходу звернули увагу, що для досягнення взаємного визнання статусу, необхідно зосередитись на збільшенні (до 10) кількості авторизацій АЕО-Б (безпека).
Учасники засідання позитивно відзначили діяльність у межах Конвенції про процедуру спільного транзиту. Зокрема, Україна однією з перших серед країн Конвенції здійснила перехід на застосування NCTS Фаза 5 у квітні 2024 року. Крім того, було відмічено, що Україна вже надає допомогу іншим країнам у проведенні тестів на відповідність для запровадження ними NCTS Фаза 5. Також на зустрічі було розглянуто поточні питання щодо NCTS Фаза 6, над розробкою якої вже працює Держмитслужба за підтримки європейських партнерів.
Підкомітет з питань митного співробітництва Комітету асоціації Україна-ЄС здійснює моніторинг впровадження положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Попереднє засідання Підкомітету відбулося 28 листопада 2023 року. Підкомітет зосереджується на широкій співпраці між Україною та ЄС у митній сфері та виконанні зобов’язань відповідно до Угоди, що включає:
-
гармонізацію митного законодавства;
-
прогрес у впровадженні програми АЕО та застосуванні NCTS;
-
обмін попередньою митною інформацією, взаємну адміністративну допомогу та боротьбу з шахрайством;
-
співпрацю в питаннях країни походження та застосування Конвенції PEM та інше.