Інтерв’ю Міністра фінансів Сергія Марченко для 24 каналу (04.02.2021. Частина 2)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Міністерство фінансів України погоджує на плановий період пропозицій щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Сергій Марченко в другій частині інтерв'ю для 24 каналу розповів про особливості пенсійної реформи, як бізнес пережив локдаун в Україні, а також про виплати ФОПам.
Про пенсійну реформу
Що планується змінити у пенсійній реформі? Коли запрацює накопичувальна система?
Наразі це – найцікавіше питання, яким я займаюсь. Мені важливо зрозуміти модальність цієї реформи. Адже хтось вважає, що це підняття пенсійного віку. А хтось вважає, що це – запровадження накопичувального рівня. Частково так і є.
Але якщо загалом поглянути на пенсійну реформу, вона "зачіпає" державний бюджет, місцевий бюджет і бюджет Пенсійного фонду. Тому це комплексна реформа, яка потребує перш за все пошуку компенсаторів.
Вони (компенсатори – 24 канал) дозволили б частину ресурсів направити на накопичувальну систему.
Потрібно створити умови, коли у кожного громадянина будуть пенсійні накопичувальні рахунки. Це більше, ніж просто запровадження другого рівня. Покоління 40 – 45-річних має визначитися, чи хоче воно у майбутньому мати можливість отримувати достойну пенсію, яку накопичить, чи сподіватиметься без надії.
Ми повинні зрозуміти, що солідарна система в нинішньому вигляді має бути перекаліброваною. Водночас нам необхідно захистити своїх батьків, дідусів, які зараз є пенсіонерами або виходитимуть на пенсію, дати їм достойну пенсію, індексуючи її.
Це історія про суспільний договір. Ми маємо домовитись і знайти те рішення, яке влаштує більшість громадян країни.
Як це працюватиме? Упродовж якого часу людина щомісяця повинна сплачувати певну суму?
Упродовж всього працюючого життя. Багато людей, особливо молоде покоління, не розуміє, навіщо їм відкладати на майбутнє. Ніхто у 30 років не думає, що йому потрібно буде виходити на пенсію. Але вже у 40 років люди про це замислюються. Обов'язкові відрахування – це абсолютно нормальна практика.
Зараз вони також є. 22% ЄСВ частково йде у Пенсійний фонд. Але відсутність персональних рахунків, відсутність стеження за цими грошима, як вони працюють на ринку – це питання і відсутності мотивації їх сплачувати.
Тому потрібно створити мотивацію, надавши можливість всім громадянам відчути себе інвесторами в облігації державної позики. Ці гроші повинні бути захищеними, щоб до того періоду, коли людина виходитиме на пенсію, вона змогла сама розпоряджатися своїми грошима.
А людина сама вирішує, скільки вона повинна сплачувати в місяць?
Повинен бути один обов'язковий компонент. Але якщо хтось бажає сплатити більше – таке право теж має бути.
Є експерти, які критикують цю систему. Мовляв, у Східній Європі від неї відмовилися через те, що ці гроші з'їдатиме інфляція. Чи справді є така проблема?
Наразі в Україні інфляція дуже помірна. Торік вона була 5%. В межах цієї інфляції, якщо дохідність інструментів, які ви вкладаєте, буде понад 10, то вона покриватиме можливі інфляційні чинники. Важливо зберегти низьку інфляцію і тоді буде можливість інвестувати.
З іншого боку, які способи заощаджень у громадян – депозитні рахунки? Це більш системне рішення. Адже ці гроші працюють в економіці, вони мультиплікують. Немає ризику, що умовний банк ліквідують, якщо ви будете неплатоспроможними.
Тому що за внутрішніми облігаціями жодна держава світу ніколи не оголошувала себе неплатоспроможною. Єдиний ризик – висока інфляція. Але вона може бути в одному році з 25. Тому це нормальна практика.
Коли це може спрацювати?
Щойно буде розуміння моделі, і консенсус всередині влади, це питання можна винести на широкий загал. Це дуже серйозна та найочікуваніша реформа.
Про збитки
Наскільки в Україні був проблематичним локдаун для бізнесу? Як він вийшов з цієї ситуації і які збитки поніс?
Ситуація була досить прогнозованою. Усі підготувалися. Після новорічно-різдвяних свят був пік продажів на роздрібному ринку, а також пік завантаженості ресторанів та розважальних центрів.
Виплати, які були в грудні з боку держави, дозволили пом'якшити будь-які шоки та нівелювати негативні ризики. Нацбанк очікує, що це вплине приблизно на 0,2 – 0, 4% економічної динаміки.
Однак це не той вплив, який був у квітні – травні. Цю історію пройшов весь світ. Ми також потерпали від закриття бізнесу.
Про допомогу ФОПам
Чи є якась статистика, скільки грошей отримали ФОПи?
З розрахункової величини ми понад половину грошей використали. Всю суму – ні, не всі зареєструвалися, але часу було достатньо. Можливо, не всі коди підходили з економічної класифікації.
Однак, мені здається, понад 300 тисяч підприємців зареєструвалися і отримали зазначені гроші. Принциповою є прозорість використання цих грошей.