Інвестування в людський капітал: конклав Міністрів в рамках Весняних зустрічей Світового банку
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
5 квітня Міністр фінансів Сергій Марченко взяв участь в заході “Human Capital Project. Ministerial Conclave 2021”, присвяченому обговоренню питання інвестування в людський капітал для екологічного, стійкого та повноцінного відновлення в пост-пандемічний період. Подія відбулась в рамках проведення Весняних зборів МВФ та Групи Світового Банку в онлайн-форматі.
Учасниками конклаву були представники 80 країн світу, партнери з питань розвитку, донорські організації, представники приватного сектору.
“Епідемії, кліматичні зміни, політичні конфлікти, міграція - лише частина викликів, з якими сьогодні стикається увесь світ. У всьому цьому різномаїтті проблем, розвиток людського капіталу є основою зростання національної економіки та зміцнення конкурентних позицій України у світі. Згідно з даними Світового банку, індекс людського капіталу в Україні в 2020 році склав 0.63. Варто зауважити, що даний показник перевищує середній показник країн з аналогічним рівнем економічного розвитку у світі, однак є наразі нижчим за середній показник країн Європи та Центральної Азії. Для того, щоб українці реалізували свій потенціал на 100%, необхідно більш таргетовано інвестувати в освіту, охорону здоров’я та соціальний захист”, зазначив Сергій Марченко.
Ключовими питаннями засідання конклаву були:
-
Відновлення системи людського капіталу у галузі охорони здоров’я, освіти, вирішення проблем робочих місць у період пандемії та пост-пандемічний період. Учасники обговорили питання спрямування інвестицій на боротьбу з нерівністю та непропорційний вплив пандемії на бідну та вразливу частину населення країн світу;
-
Створення стійких систем надання послуг за допомогою “розумного” фінансування та вдосконалення, модернізація систем соціального захисту;
-
Як інвестиції в людський капітал можуть сприяти створенню комфортних робочих місць: розширення економічних можливостей та забезпечення екологічної та фінансової стійкості.
Міністр поділився досвідом України у боротьбі з наслідками пандемії COVID-19 та розвитком людського капіталу в країні. Першим і головним питанням забезпечення економічного розвитку в 2020 році було створення умов для успішної адаптації певних галузей економіки до значних карантинних обмежень, накладених в результаті пандемії COVID-19. Також Марченко розповів про зміни в законодавчих актах щодо державної підтримки культури, туризму та творчих галузей, які зазнали великих втрат в минулому році. Ще одне досягнення, яке було озвучено, - “діджиталізація економіки”, цифрові технології дозволили підтримувати економічну діяльність віддалено.
“Сьогодні Уряд України здійснює реформи, спрямовані на підвищення продуктивності та конкурентоспроможності людського капіталу шляхом створення сучасних робочих місць, здатних виробляти товари та послуги з високою доданою вартістю. Ці реформи стосуються усіх ключових сфер, що сприяють збільшенню людського капіталу: освіти, охорони здоров’я та соціального захисту”,- наголосив Сергій Марченко щодо дій, які продовжують впроваджуватися сьогодні.
Міністр фінансів також поділився досвідом реформування освіти в Україні в часи пандемії. Наша країна впровадила заходи для підтримки дистанційного навчання: трансляції відеоуроків по телебаченню та онлайн-платформи дистанційного навчання. Було проведено інформаційні кампанії, такі як «Школо, ми готові», спільно з ЮНІСЕФ, для інформування вчителів, учнів та батьків про вказівки щодо безпечного та стійкого навчання в умовах пандемії. Окрім того, наразі разом зі Світовим банком Україна готує проект, спрямований на підтримку безперервності навчання та операційної стійкості у вищій освіті шляхом ініціатив щодо розширення цифровізації.
“Що стосується питань фінансування, то Україна вжила заходів для захисту видатків на освіту в 2021 році шляхом: збільшення трансфертів місцевим органам влади; надання подальшої підтримки та соціального захисту викладачам шляхом підвищення заробітної плати (субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам)”, - зазначив Міністр.
На завершення, Міністр підняв питання гендерної рівності в Україні та розповів про реалізацію гендерно-орієнтованого бюджетування на основі шведської моделі. Він додав, що в 2020 році країна стала повноправним членом Біарріцького партнерства задля об'єднання зусиль щодо рівності жінок та чоловіків. Це вже дало свої результати у вигляді нових зобов’язань щодо надання батьківської відпустки як матері, так і батькові, імплементація законодавства щодо боротьби з насильством домашнього, сексистського чи сексуального характеру.
Інвестування в людський капітал залишається нагальним питанням, яке потребує швидких та ефективних рішень задля боротьби з нерівністю, бідністю та розширення економічних можливостей для українців.
Довідково
Україна була однією з перших країн, яка запровадила проект Світового банку щодо розвитку людського капіталу. В рамках проектів реагування на COVID-19 "Мережі соціального захисту” та "Проект охорони здоров'я" Україна отримала додаткове фінансування від Світового банку - $ 450 млн та $ 135 млн відповідно. Кошти були направлені на порятунки життів, нарощування спроможностей підтримувати найбільш вразливу частину населення та збереження робочих місць.