Колонка першого заступника Міністра фінансів Оксани Маркарової для видання "Новое время" щодо першої річниці порталу використання публічних коштів E-Data
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Кілька слів про портал Е-Data
Офіційний портал використання публічних коштів готується до першої річниці.
Рік тому, 15 вересня 2015 року, ми фактично в прямому ефірі дали старт роботі порталу про відкритість використання публічних коштів і проекту «Є-Data», який сьогодні входить у ТОП-5 новаторських проектів Кабінету Міністрів України , у ТОП-10 реальних успіхів України після Революції гідності за версією журналу «Фокус»
Перший модуль проекту – e-data.gov.ua (spending.gov.ua) — за нашою ідеєю мав містити повну і вичерпну інформацію про використання бюджетних коштів. Сьогодні він має в базі понад 30 000 000 трансакцій Державної Казначейської служби і понад 9 000 000 договорів, актів та звітів розпорядників бюджетних коштів. Тобто портал «Є-data» - найбільша відкрита база даних з публічних фінансів в Україні.
Ми це зробили! Невеликими ресурсами, невеликою командою і за допомогою величезної кількості небайдужих активістів, волонтерів та політиків, які за декілька років до створення Порталу народили саму ідею і втілили її в Закон, який мені та моїй команді випала честь виконати.
На жаль, не все вдалося зробити так добре і так швидко, як хотілося. Зокрема, рівень реєстрації розпорядників і одержувачів бюджетних коштів на порталі становить 45% від їхньої загальної кількості ( їх понад 76 тисяч). Ми розуміємо, що для цього є низка об’єктивних причин. Зокрема, відсутність у значної частини розпорядників облікових систем та якісного покриття Інтернет. Тобто в системі управління державними фінансами досить низький рівень автоматизації і значна частина роботи, особливо це стосується звітності - виконується в ручному режимі. В результаті інформація дублюється, кількість звітів множиться, бази даних мають низьку якість, а на бухгалтерів лягає додаткове навантаження. Утім, окрім об’єктивних причин, є небажання деяких державних та комунальних компаній здавати звіти і зробити свої витрати публічними. Мушу попередити – уникнути розкриття не вдасться, а покарання за порушення буде жорстким.
При цьому, зважаючи на успіхи, яких вдалося досягти під час проведення пілотних проектів в окремих регіонах, ми впевнені, що за допомогою навчання та автоматизації цілком реально збільшити рівень реєстрації розпорядників і наповнення порталу якісними даними до 100%. Тож пріоритетом №1 для нас є подальша автоматизація звітності та договорів, що оприлюднюються на порталі.
До кінця 2016 року має бути також завершений процес інтеграції систем ДКСУ, Prozorro та Є-data, що дозволить зв’язати в єдине ціле весь життєвий шлях конкретного договору: від тендерної заявки через договори до актів виконаних робіт і конкретних банківських рахунків.
Для зручності обробки і аналізу інформації, що розкривається на порталі, ми створили API, за яким вже отримали 63 000 000 звернень, а восени буде реалізовано другий модуль, який надасть доступ не тільки до бази трансакцій, але й до всіх договорів та актів, оприлюднених на порталі.
Окрім того, «Є-data» покращить свою пошукову систему та відкриє автоматизований доступ до реєстру службових кабінетів. А в наступному році плануємо створити повноцінну групу підтримки порталу з багатоканальною гарячою лінією для консультування розпорядників.
Для проекту, який запущено рік тому невеликим колективом при нестабільному фінансуванні, це дуже хороші результати і амбіційні плани. Але ми не забуваємо, що e-data.gov.ua або spending.gov.ua – це просто велика база даних, яка сама по собі нічого не вирішить, якщо нею не користуватися. Навколо неї мають створюватись сервіси для бізнесу журналістів та громадськості.
На базі «Є-Data» уже створено кілька проектів різної спрямованості, які дозволяють громадськості здійснювати контроль за витратами коштів, журналістам – писати розслідування, а правоохоронним органам – виконувати свою роботу. І чим більше буде таких проектів, тим прозорішим буде бюджет і тим швидше громадяни нашої держави переконаються в тому, що зміни на краще насправді відбуваються, хоча цей процес інколи проходить доволі болісно.
Ми сподіваємося, що до наступного дня народження проект «Є-Data» поповниться новими модулями, а портал надаватиме доступ до всієї інформації, що стосується публічних фінансів України, в легкій і зручній для аналізу формі.
А поки що – вітаю «Є-Data» з першим роком роботи.