Колонка Міністра фінансів Сергія Марченка для TIME (13.01.2023)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
-
Бюджетна політика
-
Бюджет
-
Державний бюджет
- Фонд боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками
- Державне управління
- Бюджет 2023 року
- Бюджет 2022 року
- Бюджет 2021 року
- Бюджет 2020 року
- Попередні бюджети
- Видатки Бюджету
- Видатки на соціальну допомогу
- Видатки на охорону здоров’я
- Видатки на освіту
- Бюджет для громадян
- Місцеві бюджети
-
Державний бюджет
- Прозорий бюджет
- Проект “БюджетPRO” - Бюджетна політика
-
Бюджет
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
-
Бюджетна політика
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
В колоці для TIME Міністр фінансів України Сергій Марченко розповів про економічні наслідки повномасштабного вторгнення росії для України та світу, потреби у прямому бюджетному фінансуванні у 2023 році та інструменти координації допомоги від міжнародних партнерів:
Рік тому економіка України мала міцний фундамент: борг до ВВП становив менше 50%, а дефіцит бюджету - 3,5%. А потім розпочалась повномасштабна війна. І ми опинилися в новій реальності з зовсім іншими фінансовими потребами.
Кошти, які мали бути спрямовані на цілі сталого розвитку, посилення конкурентоспроможності країни, були перенаправлені на оборону, гуманітарні потреби, підтримку людей, які постраждали від війни. У 2023 році на національну безпеку і оборону буде спрямовано близько 50% видатків державного бюджету.
Місяці війни перетворили Україну з країни зі стабільними фінансовими показниками на країну, яка спрямовує всі ресурси на боротьбу, долаючи значні економічні наслідки: спад економіки у 30%, інфляція близько 28%, до 8 мільйонів біженців, безробіття близько 30%, сотні зруйнованих або пошкоджених підприємств.
З початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну ми здійснювали заходи з макроекономічної стабілізації та накопичення фінансових ресурсів для захисту нашої держави. Якщо в перший місяць війни бізнес в Україні був практично паралізований, то сьогодні не працює лише 10% підприємств. А наша економічна і фінансова системи продовжують повноцінно працювати.
Доходи бюджету з квітня зросли на 20%. Ми розпочали випуск військових облігацій. Профінансовані всі соціальні видатки, пенсії, заробітні плати вчителям та медикам, а також сектор безпеки і оборони.
На початку російського вторгнення міжнародні партнери визначили наш дефіцит бюджету на рівні 5 млрд доларів США на місяць до кінця 2022 року. Станом на початок грудня ми отримали трохи більше 28 млрд доларів США з необхідних 50 млрд. Національному банку України довелося надрукувати ще 12 млрд доларів США, щоб забезпечити всі необхідні видатки бюджету.
У 2023 році дефіцит державного бюджету України сягне 38 млрд доларів США. Постійні масовані ракетні обстріли по всій території України продовжать збільшувати витрати на відбудову та економічні втрати у наступному році.
Підтримка міжнародних партнерів відіграватиме вирішальну роль у тому, як ми пройдемо 2023 бюджетний рік. Ми вітаємо пропозицію США продовжити надання грантів Україні, а також пропозицію Європейської Комісії розпочати нову повномасштабну програму макрофінансової допомоги Україні у 2023 році. Але в умовах тривалої війни цього недостатньо.
Великі економіки та міжнародні фінансові інституції мають знайти нові інструменти та рішення - і не лише для України. Коли країну атакують, вона потребує повного залучення та постійної співпраці. Враховуючи досвід координації військової допомоги на авіабазі Рамштайн у Німеччині, а також з метою координації фінансової підтримки України та вирішення нагальних фінансових потреб, Президент України Володимир Зеленський та Прем'єр-міністр Денис Шмигаль запропонували нову фінансово-координаційну платформу. Ідея створення цієї платформи полягає в тому, щоб на регулярній основі збирати за одним столом країни-члени G7 та міжнародні фінансові інституції для обміну інформацією про ключові події та прогнози, а також для забезпечення своєчасного та ефективного спрямування фінансової допомоги від різних донорів. Така співпраця сприятиме підвищенню ефективності надання коштів.
За участі України у ролі співголови, платформа може розробити ефективні та стійкі механізми координації фінансової підтримки України, а також стати цінною моделлю для інших країн для використання в майбутньому.
Війна Росії впливає не лише на економіку України. Економічні наслідки глобальні. Багато країн стикаються з найвищою за останні десятиліття інфляцією, величезними витратами на енергоносії та загрозою рецесії.
Продовольча безпека та енергетична криза спровокують набагато більше смертей та страждань по всьому світу. Ми повинні налагодити тісну міжнародну співпрацю, щоб знайти рішення для нас всіх.