Колонка Першого заступника Міністра фінансів Дениса Улютіна для Сьогодні (08.06.2021)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Денис Улютін у колонці для сайту "Сьогодні" розповів про сутність Бюджетної декларації та її важливість для кожного українця.
Днями Уряд вперше схвалив Бюджетну декларацію на 2022 – 2024 роки, тим самим, зробивши довгоочікуваний крок на шляху до впровадження середньострокового бюджетного планування, яке в Україні намагалися втілити останні десять років. Без перебільшення зазначу: ухвалення Кабінетом Міністрів України Бюджетної декларації – це надважлива подія для всієї країни, яка відкриває як для влади, так і для бізнесу нові можливості.
Зрозуміло, що для пересічних українців Бюджетна декларація або як її ще називають «весняний бюджет» є терміном новим. Тож у цьому дописі я хотів би пояснити сутність цього документа, його значимість, аби кожен мав уявлення про ті ключові зміни, які відбуваються в бюджетному процесі.
Передбачувана та ефективна бюджетна політика
Середньострокове бюджетне планування – це невід’ємний атрибут сучасної системи управління публічними фінансами. Ще на кінець 2008 року його було впроваджено в більш, ніж двох третинах країн світу. Основна мотивація – кращий контроль за ефективністю використання публічних коштів та покращення економічного зростання.
Україна завершила створення необхідного законодавчого підґрунтя для повноцінної реалізації середньострокового бюджетного планування у 2018 році, коли були прийняті відповідні зміни до Бюджетного кодексу. Ключовим елементом цієї системи є Бюджетна декларація – стратегічний документ, який поєднує в собі пріоритети соціального й економічного розвитку держави та наявний бюджетний ресурс для їх досягнення. Наявність такого документа допомагає проникнути крізь безліч цифр і показників до суті того, на що саме будуть витрачені кошти платників податків у середньостроковій перспективі, й дає змогу Парламенту й суспільству дати оцінку досягнутим при цьому результатам.
Крім того, застосування середньострокового бюджетного планування має переваги для всіх учасників процесу. Так, влада отримує більше довіри з боку суспільства завдяки передбачуваності подальшого розвитку країни та забезпеченню ресурсів для доведення до кінця розпочатих реформ, особливо структурних, які неможливо реалізувати протягом одного року. Головні розпорядники бюджетних коштів та бюджетні установи отримують прогнозованість обсягу доступних ресурсів і можуть формувати більш реалістичні плани діяльності та зосередитись на підвищенні ефективності своєї роботи та якості послуг. Бізнес бачить основні параметри розвитку економіки у середньостроковій перспективі, включаючи розмір мінімальної зарплати, рівень інфляції, курс валют, а також плани Уряду у сфері податкової політики, і може краще планувати свою діяльність на цій основі. Населення краще розуміє, на які соціальні стандарти та послуги з боку держави можна розраховувати та як буде підвищуватись їх якість.
Що планується на 2022 – 2024 роки?
Для практичного розуміння ефекту Бюджетної декларації наведу кілька прикладів. Так, Бюджетна декларація на 2022 – 2024 роки передбачає, що протягом наступних трьох років аграріям буде доступна державна підтримка в загальному обсязі 13,5 млрд гривень. Це означає, що вже зараз близько 9000 підприємств можуть активно планувати свою діяльність та визначатись спільно з профільним міністерством, яка саме підтримка їм необхідна: здешевлення кредитів та придбання с/г техніки, розвиток фермерських господарств, розвиток тваринництва, садівництва, виноградарства тощо. Також малий та середній бізнес матиме доступ до 13,3 млрд грн у рамках програми «Доступні кредити 5-7-9%» і гарантій Фонду розвитку підприємництва, а також до 10 млрд грн щорічно завдяки частковому гарантуванню державою їх боргових зобов’язань через інструмент портфельних гарантій.
Інший приклад: протягом 2022 – 2024 року держава планує витратити 240,6 млрд грн на розвиток та утримання мережі автомобільних доріг державного та місцевого значення, комунальних доріг та забезпечення безпеки дорожнього руху. Що ж отримають платники податків взамін? Головний розпорядник бюджетних коштів за цим напрямом Укравтодор планує, що це дозволить побудувати, реконструювати та відремонтувати близько 43 000 км доріг державного значення і 119 000 км доріг місцевого значення. Завдяки цьому кількість дорожньо-транспортних пригод має скоротитись орієнтовно на 7%. Головні розпорядники звітуватимуть про досягнення поставлених ними цілей, що дозволить кожному громадянину оцінити їх ефективність.
Якщо говорити більш глобально, то Бюджетна декларація передбачає виділення близько 5% ВВП щороку на соціальний захист та соціальне забезпечення, 4% ВВП – на охорону здоров’я та 6% ВВП – на освіту. Більш відповідальна бюджетна політика, при якій ми рухаємось до скорочення дефіциту державного бюджету до 2,7% ВВП у 2024 році, дозволить нам витрачати менше на обслуговування боргів.
Таким чином, про Бюджетну декларацію можна сказати, що це своєрідна масштабна навігація бюджетного процесу, з визначенням реалістичних доходів і граничний видатків на головні стратегічні цілі на три роки вперед. При цьому успіх її реалізації цілком залежить від відповідальності та дисципліни всіх учасників процесу й громадський контроль відіграє у цьому дуже важливу роль.