Мінфін: подальше запровадження NCTS потребує активності бізнесу
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
25 листопада 2021 року в Україні закінчила свою роботу попередня оціночна місія Генерального директорату з питань оподаткування та митного союзу Європейської комісії (DG TAXUD) та інших країн-учасниць Конвенції про процедуру спільного транзиту щодо приєднання України до цієї Конвенції та NCTS.
За підсумками візиту до України місія надасть свої рекомендації, які будуть покладені в основу підготовки до наступної, основної місії, за результатами якої буде ухвалено рішення щодо можливості запрошення України до Конвенції.
На завершення своєї роботи учасники місії, фахівці Мінфіну, Держмитслужби та Національного банку України провели низку зустрічей з представниками бізнесу та фінансових установ. Зацікавлені сторони отримали відповіді на запитання та відповідні роз’яснення щодо розширених можливостей, які відкриються для бізнесу з приєднанням України до Конвенції, а також якими можна скористатися вже сьогодні у межах національного застосування спільного транзиту та NCTS.
Зокрема, після приєднання України до Конвенції, український бізнес зможе працювати за принципом «один транспортний засіб – одна декларація – одна фінансова гарантія» від країни відправлення до країни призначення, а також користуватися перевагами та спрощеннями спільного транзиту на міжнародному рівні.
Окрім того, 25 листопада відбувся спільний пресбрифінг представників місії, Мінфіну та Держмитслужби. Учасники відмітили суттєвий прогрес України, окреслили наступні кроки щодо запровадження правил Конвенції та NCTS, а також поділилися очікуваннями від успішного приєднання України до системи.
У своєму зверненні до бізнесу заступник Міністра фінансів України з питань європейської інтеграції Юрій Драганчук наголосив, що Україна впевнено рухається до запровадження спільного транзиту з 35-ма країнами світу. Водночас він підкреслив, що Конвенція відкриває українським перевізникам і митним брокерам можливість розширення бізнесу через застосування транзитних спрощень та надання якісно інших послуг своїм клієнтам. Ті компанії, що почнуть вже зараз використовувати транзитні спрощення, зможуть швидше вийти на нові ринки з моменту міжнародного застосування NCTS.
«Звертаємось до українського бізнесу з проханням більш активно включитися в процес, адже позитивна оцінка України міжнародними партнерами можлива виключно за умови підтримки NCTS та активного його використання українськими учасниками міжнародної торгівлі вже зараз. Інтеграційні процеси неможливі без руху бізнесу на зустріч», – наголосив Юрій Драганчук під час брифінгу.
Під час брифінгу та зустрічей керівник місії директор сектору по транзиту DG TAXUD Міхаель Ратьє підтвердив, що основна місія щодо приєднання України до Конвенції може відбутися вже в першому півріччі 2022 року. У разідосягнення позитивного результату Україна зможе розпочати міжнародне застосування NCTS до кінця 2022 року. Також він презентував процедуру застосування спільного транзиту та єдиної фінансової гарантії країнами-учасницями Конвенції.
Інші учасники заходів наголошували, що зараз перспективи приєднання до Конвенції більше в руках українського бізнесу і залежать від їх активності. Український Парламент спільно з Урядом, Мінфіном та Держмитслужбою зробили все для прийняття необхідних нормативно-правових актів та розгортання NCTS.
Директор Департаменту митної політики Мінфіну Олександр Москаленко звернув увагу бізнесу на те, що програма спрощень ЄС наразі стала основною моделлю роботи – понад 80% підприємств у країнах Євросоюзу мають ту чи іншу авторизацію.
Представники Європейської бізнес-асоціації наголосили, що система спільного транзиту суттєво змінює підхід до митного оформлення, оскільки за рахунок використання NCTS на міжнародному рівні можна буде переміщувати вантаж від відправника в одній країні до отримувача в іншій транзитом через треті країни за однією Т1 без додаткових оформлень у внутрішній транзит. При цьому, сплату митних платежів забезпечуватиме відправник своєю фінансовою гарантією, і вона діятиме на території всіх країн Конвенції. На думку представників Асоціації, запровадження цієї системи дозволить удосконалити процес виконання митних формальностей під час перетину кордону та зекономити час.
Радник заступника Міністра фінансів України та Координаторка митних реформ Офісу підтримки реформ при Мінфіні Оксана Ніканорова звернула увагу бізнесу, що транзитні спрощення і спеціальні спрощення для АЕО як пазли доповнюють один одного, а виконання одних і тих самих критеріїв для отримання авторизації АЕО взаємно зараховуються і для отримання дозволу на транзитні спрощення.
Під час місії експерти DG TAXUD оцінювали законодавче та організаційне забезпечення спільного транзиту в Україні, застосування NCTS митницями відправлення та призначення, проводили зустрічі з національною командою реалізації проекту щодо приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту, у тому числі, зі службою підтримки NCTS (Help desk), а також з представниками бізнесу та фінансових установ. Для злагодженого переходу від національного режиму застосування NCTS до міжнародного консультації будуть продовжуватися і надалі.
У роботі місії взяли участь представники Міністерства фінансів України, Держмитслужби, Офісу підтримки реформ при Мінфіні, Національного банку України, експерти Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами (EU4PFM).