Міжнародне кредитне рейтингове агентство Fitch змінило прогноз суверенного кредитного рейтингу України на позитивний та підтвердило рейтинг на рівні "В"
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
06 серпня 2021 року міжнародне кредитне рейтингове агентство Fitch Ratings переглянуло прогноз довгострокового рейтингу дефолту емітента (РДЕ) України в іноземний валюті зі стабільного на позитивний та підтвердило РДЕ на рівні "В".
Fitch зазначає, що рейтингове рішення прийнято з врахуванням відносної стійкості макроекономічних показників України до економічного потрясіння, спричиненого коронавірусом, та очікуванням, що показник відношення державного боргу до ВВП впаде завдяки перевиконанню плану доходів державного бюджету та відновленню зростання ВВП. Fitch відмічає, що валютні резерви зростають, і Україна зберегла доступ до комерційного та пільгового зовнішнього фінансування, незважаючи на нерівномірний прогрес у виконанні SBA програми МВФ. Аналітики агентства відмічають зміцнення політик держави, що підкріплені гнучким обмінним курсом, прихильністю політиці інфляційного таргетування, та зваженою фіскальною політикою, що сприяла більшій макроекономічній стабільності та помітному скороченню державного боргу з часів відновлення після економічної кризи 2014-2015 років внаслідок російської агресії.
Fitch прогнозує, що дефіцит державного бюджету скоротиться на 1,7% за результатами 2021 року до 4% від ВВП- це нижче цільового показника уряду, який складає 5,1%, і нижче і середнього показника дефіциту держбюджету країн з рейтингом "В", який складає 5,3%. Дефіцит державного бюджету різко впав у першому півріччі 2021 року до 1,8% ВВП (у річному обчисленні) за рахунок перевиконання доходів на 1%. Однак, зазначається, що цьогорічний бюджет передбачає дещо збільшені обсяги державних гарантій - близько 1,8% до ВВП. Відмічається, що нові ініціативи уряду щодо підвищення податків у 2022 році, які ще не були затверджені законодавчо, становлять 0,9% ВВП, що допоможе компенсувати витрати бюджету. За прогнозами агентства, дефіцит державного бюджету впаде до 3,2% до ВВП в 2022 році, і до 2,9% у 2023 році.
Fitch констатує зменшення ризиків короткострокового фінансування. Кошти уряду в розмірі 2,0 млрд доларів США на кінець липня (82% з яких у іноземній валюті) вдалось акумулювати в тому числі завдяки випуску єврооблігацій у квітні та липні на загальну суму 1,75 млрд доларів США та відновленню інвестицій нерезидентів у внутрішній ринок держоблігацій у розмірі 1 мільярд доларів США (0,6% ВВП) у першому півріччі 2021 року. Крім того, виділення Україні СПЗ у розмірі 2,7 млрд дол. США та наявна ліквідність у вітчизняному банківському секторі надають більше можливостей для фінансування держбюджету до кінця 2021 року (включаючи погашення державного зовнішнього боргу у розмірі 2,2 млрд доларів США у вересні).
Прогнозується, що державний борг впаде на 3,9 в.п. у 2021 р. до 50% ВВП (57% з урахуванням гарантованого державою боргу). Це нижче середнього показника країн з рейтингом "В", який складає 69,6%. Зменшення відбудеться завдяки скороченню дефіциту держбюджету, зростанню номінального ВВП та зміцненню гривні по відношенню до долара США на 3%.
Основні фактори, які можуть окремо або разом вплинути на підвищення рейтингу в майбутньому:
- Зовнішні фінанси: Зменшення зовнішньої фінансової вразливості, наприклад, завдяки постійному збільшенню міжнародних резервів, посиленню зовнішнього балансу, більшій гнучкості у фінансуванні або більшій впевненості у здатності підтримувати виконання програми МВФ та доступу до ринку;
- Державні фінанси: Стійка фіскальна консолідація, завдяки якій відбуватиметься зменшення показника відношення державного боргу до ВВП у середньостроковій перспективі;
- Макроекономічні показники та структурні реформи: Підвищення впевненості в тому, що прогрес у реформах призведе до покращення стандартів управління та перспектив зростання, зберігаючи при цьому макроекономічну стабільність.
Основні фактори, які можуть окремо або разом вплинути на зниження рейтингу в майбутньому:
- Макроекономічні показники та зовнішні фінанси: Збільшення тиску на зовнішнє фінансування, різке скорочення міжнародних резервів або посилення макроекономічної нестабільності, наприклад, що випливає з зупинки співпраці з МВФ через невиконання зобов’язань та/або відкат у реформах.
- Державні фінанси: постійне зростання державного боргу, наприклад, через зростання дефіциту держбюджету, слабке зростання ВВП або знецінення валюти.
- Структурні реформи: Політичні/геополітичні потрясіння, які послаблюють макроекономічну стабільність, перспективи економічного зростання та фіскальну і зовнішню позиції України.
«Ми вітаємо рішення Fitch Rating переглянути прогноз кредитного рейтингу України зі стабільного на позитивний. Незважаючи на всі складнощі, викликані пандемією коронавірусу, протягом року пікових виплат за державним боргом, нам вдалось зменшити кредитні ризики. Цього було досягнуто завдяки посиленню макроекономічної стабільністі. Україна вкотре продемонструвала кращі економічні показники за більшість країн-аналогів за рейтингом. Ми продовжуємо політику фіскальної консолідації, що має призвести до посилення стійкості публічних фінансів України та, як наслідок, до підвищення кредитного рейтингу України у майбутньому», - прокоментував Сергій Марченко, Міністр фінансів України.
Більш детальна інформація про перегляд рейтингу у рейтинговому звіті агентства Fitch Rating.