Сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Нацстратегія спрямована на економічно ефективне використання податкових стимулів

У рамках Нацстратегії доходів Україна підтверджує своє прагнення до збалансованої податкової політики, яка гармонійно поєднує економічний розвиток та стабільність державних доходів. 

Одним із задекларованих принципів, на яких побудована Нацстратегія є принцип розвитку, згідно з яким податкова політика має передбачати запровадження необхідних інструментів для підтримки інвестицій з урахуванням тих, які використовуються в країнах ЄС.

Водночас перш ніж запроваджувати будь-які зміни, у тому числі, які стосуються чинних спеціальних податкових режимів (зокрема і режиму «Дія-сіті»), обовʼязково буде проведена оцінка їх ефективності. Потрібно буде проаналізувати всі недоліки, які заважатимуть платникам податків одержати максимальний ефект від використання преференцій.

Це можуть бути як недоліки «дизайну» – розмір ставок податків та умов звільнень, так і недоліки «надмірного адміністративного навантаження» – вартості адміністрування того чи іншого режиму для платників податків та контролюючих органів. І лише за наслідками такого аналізу можливо буде ухвалити рішення щодо можливих змін.

Процедура буде проходити повний шлях – від публічних обговорень розрахунків та пропозицій до затвердження відповідних законодавчих змін Верховною Радою. 

В свою чергу, при розробці цих змін буде враховуватися світовий досвід та вимоги глобальних податкових правил. Однією із таких глобальних змін є міжнародні ініціативи щодо корпоративного оподаткування, які вже починають впроваджуватися у світі і до яких Україна доєднується як країна, яка перебуває на шляху до євроінтеграції і прагне максимальної інтеграції до світової економіки у якості прозорої податкової юрисдикції.

Відповідно, після аналізу реальних показників діючих податкових режимів (а це можливо лише за наслідками декількох років їх застосування, на підставі реальних історичних даних) – будуть запропоновані рішення, які дозволять врахувати баланс інтересів бізнесу та держави.

У випадку з пільговими податковими режимами в частині податку на прибуток підприємств, як задекларовано в Нацстратегії, такими рішеннями може бути, наприклад, перехід від податкових звільнень до податкового стимулювання через забезпечення прискореної амортизації – суттєвого розширення обсягу витрат, які дозволені до врахування у зменшення обʼєкту оподаткування.