Оксана Маркарова: «Імплементація» - ось слово для нашого наступного діалогу»
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
3 грудня 2019 року відбувся третій «Cтратегічний діалог Україна-ЄС» з питань впровадження реформи управління державними фінансами.
Представники Міністерства фінансів України та Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства разом з представниками Європейського союзу обговорювали стратегічні напрямки реформування системи управління державними фінансами.
Міністерка фінансів Оксана Маркарова в своєму вітальному слові наголосила на важливості співпраці України з Євросоюзом в цьому напрямку і подякувала партнерам за допомогу. «Такий діалог є дуже важливим, оскільки ефективна система управління державними фінансами (далі СУДФ) є запорукою макроекономічної стабільності та економічного зростання. Реформа СУДФ не тільки прописана в нашій стратегії на 2017-2020 роки. Вона є складовою Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом», - сказала вона.
В імплементації реформи СУДФ досягнуто значного прогресу.
Середньострокове бюджетне планування
Підготовлена бюджетна декларація на 2020-2022. Вона отримала позитивну оцінку від технічної місії Міжнародного валютного фонду. На базі цієї декларації прийнятий зважений бюджет на 2020 рік.
Напрацьовані пропозиції щодо розробки нормативно-правових актів, необхідних для залучення всіх учасників бюджетного процесу до її підготовки.
Головною задачею на сьогодні є здійснення вартісної оцінки реалізації цілей, які будуть пропонуватись головними розпорядниками бюджетних коштів.
«Ми маємо пройти певний еволюційний шлях щодо складання бюджетної декларації в тому сенсі, що кожне міністерство має пропрацювати низку стратегічних цілей, які воно збирається реалізувати в середньостроковій перспективі. І має бути розроблена нормативна документація, яка стосуватиметься не лише планування та реалізації, а й звітування по кожній з цих цілей на кожному етапі їх реалізації», - зазначив директор департаменту державного бюджету Міністерства фінансів Володимир Лозицький.
Прозорість публічних фінансів
У вересні 2019 року відкрито реєстр проектів міжнародних фінансових організацій, оприлюднено більше інформації про місцеві бюджети, опублікований дешборд, який відображає витрати на вищу освіту, додано аналітичний інструмент BOOST, що дозволяє аналізувати витрати бюджетних коштів, і за глибиною аналізу не має аналогів.
Оголошено старт проекту Е-contract, що дозволить перевести договори, укладені в системі закупівель ProZorro, в цифровий формат, і, відповідно, зробить можливим їх автоматизований аналіз.
Справедлива митна та податкова системи
Державна фіскальна служба була реформована. Замість неї створені дві незалежні установи - Державна податкова служба і Державна митна служба, які мають ефективно виконувати сервісну функцію. Силова ж функція, що була закріплена за податковою поліцією, переходить до Бюро фінансових розслідувань. Цей орган, що буде невдовзі створений, дасть можливість уникнути дублювання функцій різних силових структур і значно зменшить корупційні ризики під час розслідування фінансових злочинів.
Управління державним боргом
Міністерство фінансів провело аналіз найкращих світових практик та розробило Середньострокову стратегію управління державним боргом в новому форматі.
Для зменшення валютних ризиків активно розвивається внутрішній ринок державних цінних паперів, удосконалено систему взаємодії з первинними дилерами, оптимізовано кількість цінних паперів в обігу та збільшено їх ліквідний обсяг.
Значний поштовх розвитку внутрішньому ринку надало приєднання України в кінці травня 2019 року до мережі міжнародного депозитарію Сlearstream, за рахунок чого облігації внутрішньої державної позики України стали доступними для інвесторів-нерезидентів.
Разом з цим було розпочато реформу Державної аудиторської служби, яка буде трансформована в Офіс фінансового контролю. Продовжується реформування державних банків відповідно до стратегії.
Повністю виконано 86 з 162 задач, що були прописані в Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017—2020 роки, біля 55 ще виконуються і 17 очікують на схвалення парламентом.
«Ми почали розробку нової стратегії, яку ми плануємо підготувати в тісній співпраці з нашими міжнародними партнерами до березня 2020 року», - так окреслила плани міністерства Оксана Маркарова. За її словами, та велика кількість важливих законопроектів, що були прийняті останнім часом, створюють підгрунтя для швидкого реформування системи СУДФ. І головним завданням наступного етапу співробітництва Мінфіна з міжнародними партнерами є швидка імплементація цих законів.
«Імплементація» — ось слово для нашого наступного діалогу», - сказала вона.
Зі свого боку керівник програм співробітництва Штефан Шльойнінг відзначив швидкий темп прийняття важливих рішень органами державної влади, наголосив на необхідності зважати на якість цих рішень і запевнив українську сторону в продовженні діалогу і наданні необхідної підтримки.