Ольга Зикова на Саміті зі стратегії Центральної та Східної Європи Hudson Institute розповіла про економічну стійкість України під час війни
-
Про Міністерство
- Кар'єра у Міністерстві
-
Органи в компетенції Міністерства
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державне підприємство «Управління з експлуатації майнового комплексу»
- Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр»
- Центральне казенне підприємство пробірного контролю
- Східне казенне підприємство пробірного контролю
- Західне казенне підприємство пробірного контролю
- Південне казенне підприємство пробірного контролю
- Дніпропетровське казенне підприємство пробірного контролю
- Державне підприємство Київська офсетна фабрика
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
- Опитування для громадян і бізнесу
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Українська платформа донорів
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Міжвідомча комісія з питань розподілу публічних інвестицій
- Єдиний проектний портфель публічних інвестицій
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
У Вашингтоні, США, заступниця Міністра фінансів Ольга Зикова виступила на Саміті зі стратегії Центральної та Східної Європи Hudson Institute. Представниця Мінфіну, зокрема, взяла участь у панельній дискусії “Україна як джерело економічної та безпекової динаміки”.
Ольга Зикова окреслила поточну макроекономічну та фінансову ситуацію в Україні, як українському Уряду вдалося зберегти фінансову стабільність під час триваючої війни, а також прогрес у реформах та підтримку партнерів.
“У лютому 2022 року Уряд України зіткнувся з викликами, небаченими раніше. Морські порти були заблоковані, мільйони біженців, зруйнована важка промисловість, 90% підприємств призупинили свою діяльність. Показники за 2022 рік говорять більше, ніж будь-які слова: стрімке падіння ВВП до -28,8%, інфляція зросла до 26,6%, дефіцит бюджету зріс до 17,5% ВВП, експорт скоротився на 35%, витрати на оборону зросли до 30% ВВП. Усе це, безсумнівно, суттєво вплинуло на фінансову систему. Попри ці потрясіння, рішучі дії Уряду задля збереження макроекономічної та фінансової стабільності були ефективними”, - розповіла представниця Мінфіну.
Так, аби забезпечити стабільність фінансової системи, Міністерство фінансів запровадило необхідні заходи: оптимізацію видатків держбюджету, випуск військових облігацій та ефективну стратегію управління державним боргом.
З перших днів повномасштабної війни Уряд своєчасно та в повному обсязі здійснював усі соціальні виплати, гуманітарні витрати та зарплати держслужбовцям. Тоді дефіцит державного бюджету сягав близько 5 млрд доларів США на місяць.
“Ключовим є те, що у 2023 році ми уникнули монетарного фінансування. Це дозволило нам стримати інфляцію – вона знизилася до 5,1%. Фінансовий розрив скоротився до 3,5 млрд доларів США на місяць. Надходження від податкової та митної служб повернулися до довоєнного рівня”, - зауважила Ольга Зикова.
Попри серйозні економічні наслідки повномасштабної війни, Україна залишається стійкою та досягла значного прогресу в збереженні макрофінансової стабільності та підтримці економічної активності. Уряд перейшов від двотижневого планування до повноцінного середньострокового бюджетування. Міністерство фінансів почало випуск військових облігацій. Загалом із лютого 2022 року за рахунок облігацій до державного бюджету було залучено понад 42 млрд доларів США.
У 2024 році ВВП України зріс приблизно на 3,6%. Доходи держбюджету зросли на 9,4 млрд доларів США порівняно з 2023 роком. Зовнішнє фінансування в обсязі 41,7 млрд доларів США допомогло покрити всі пріоритетні соціальні видатки.
“У 2025 році ми маємо три основні пріоритети: збереження макроекономічної стабільності, просування структурних реформ та здійснення критично важливих заходів з відновлення. Зростання ВВП прогнозується на рівні 2,7%, інфляція до кінця року — 9,5%. Бюджет України на 2025 рік є збалансованим і відповідає нагальним потребам”, - додала заступниця Міністра фінансів.
Вона зауважила, що 26% ВВП у поточному році спрямовується на безпеку й оборону. Уряд має намір зменшити дефіцит бюджету до 19,4% ВВП у 2025 році з 24% у 2024 році. Потреба у зовнішньому фінансуванні на 2025 рік становить 39,3 млрд доларів США.
Попри триваючі виклики, спричинені війною, Уряд України залишається відданим реформам, які не лише наближають Україну до ЄС, а й сприяють економічному розвитку країни та відновленню після наслідків злочинної агресії росії.
У 2024 році спільно зі Світовим банком було розроблено аналітичний інструмент під назвою «Матриця реформ», що є дорожньою картою та планом трансформації України. Він містить понад 300 реформ із 533 вимірюваними індикаторами (262 індикаторів наразі виконано, 271 — у процесі виконання). Зокрема, у 2025 році заплановано до виконання 75 реформаторських заходів і умов щодо детінізації економіки, управління державними фінансами та інвестиціями, верховенства права, антикорупційних заходів, державного управління та управління державними активами. А також у соціальній сфері (охорона здоров’я, освіта), ринку праці, повернення мігрантів.
“Але жодна країна не здатна вистояти наодинці в такі часи невизначеності та турбулентності. Співпраця з міжнародними донорами є ключовою. Зокрема, підтримка партнерів необхідна для покриття соціальних і гуманітарних витрат. Тому своєчасна доступність ресурсів критично важлива для стабільного функціонування державних фінансів. З лютого 2022 року Україна отримала 132 млрд доларів США прямої бюджетної підтримки. Найбільшим донором прямої бюджетної підтримки України з лютого 2022 року став ЄС у сумі 50,5 млрд євро”, - сказала Ольга Зикова.
Також представниця Мінфіну відзначила тісну співпрацю України з Міжнародним Валютним Фондом. У 2023 році Україна та МВФ започаткували безпрецедентну програму співпраці для країни в умовах війни — чотирирічну програму розширеного фінансування (EFF) на суму 15,5 млрд доларів США, з яких 10,1 млрд доларів уже залучено завдяки 7 успішним переглядам.