Україна та Спеціальний комітет кредиторів погодили попередні умови для реструктуризації державних та гарантованих державою єврооблігацій
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Міністерство фінансів України погоджує на плановий період пропозицій щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Київ / Лондон, 27 серпня 2015 року: Україна та Спеціальний комітет кредиторів, до якого входять Franklin Advisors Inc., BTG Pactual Europe LLP, TCW Investment Management Company і T.Rowe Price Associates Inc., домовилися про попередні умови щодо реструктуризації 14 державних та гарантованих державою єврооблігацій із загальною основною сумою приблизно 18 млрд. дол. США. Цей периметр включає всі 11 державних єврооблігацій та три гарантовані державою єврооблігації Державного підприємства “Фінансування інфраструктурних проектів”.
Україна та Спеціальний комітет кредиторів раді досягненню консенсусу щодо найкращого шляху для України, та чекають на подальшу співпрацю з метою якнайскорішої імплементації угоди.
Ця угода дозволить Україні виконати, завдяки співпраці з її найбільшими кредиторами, ключові елементи програми співробітництва України та МВФ за Механізмом розширеного фінансування, погодженим в березні 2015 року.
Ключові аспекти попередніх умов такі:
• списання основної суми боргу в розмірі 20% від номіналу, що означає зменшення боргу для України за єврооблігаціями в периметрі за попередніми умовами на 3,6 млрд. дол. США. Борг може бути зменшений загалом на 3,8 млрд. дол. США, якщо будуть реструктуризовані гарантовані державою зовнішні кредити державних підприємств, а також по єврооблігації м. Київ, які наразі перебувають поза периметром за попередніми умовами;
• Єврооблігації в рамках периметру за попередніми умовами будуть обміняні на 9 нових серій єврооблігацій, виплата за основною сумою боргу за якими наставатиме після періоду дії Механізму розширеного фінансування МВФ (2015-2018 роки). Сплата за основною сумою відбуватиметься дев’ятьма рівними частинами з 2019 по 2027 рік.
• нова відсоткова ставка за всіма дев’ятьма серіями єврооблігацій становитиме 7,75%, що означає збільшення купону на приблизно 50 базисних пунктів (0,50%) порівняно із середньозваженою ставкою відповідно до поточних договірних умов;
• «інструмент компенсації вартості» (VRI) – це нові цінні папери, прив’язані до показників зростання реального ВВП, що нададуть кредиторам можливі додаткові платежі протягом 2021-2040 років за таких умов (точні терміни та умови можна знайти у попередніх умовах):
- Жодних платежів, якщо приріст реального ВВП становитиме нижче 3%;
- 15% від приросту реального ВВП, якщо цей приріст становитиме 3-4%;
- 40% від приросту реального ВВП, якщо цей приріст становитиме понад 4%;
- максимальний розмір платежів обмежений 1% ВВП на рік з 2021 по 2025 роки;
- жодні платежі не здійснюватимуться, допоки номінальний ВВП України не перевищить 125,4 млрд. дол. США.
Повний перелік попередніх умов та певну іншу інформацію можна знайти на веб-сайті Міністерства фінансів www.minfin.gov.ua
Положення попередніх умов не є обов’язковими і обумовлені погодженням відповідної юридичної документації. Уряд України погодився забезпечити прийняття змін до законодавства, необхідних для імплементації попередніх умов.
Спеціальний комітет кредиторів володіє приблизно половиною єврооблігацій, що є в периметрі за попередніми умовами, та буде разом з українською владою активно сприяти здійсненню обмінів єврооблігацій в рамках імплементації попередніх умов. Відповідно до Механізму розширеного фінансування МВФ Україна має вийти на ринки капіталу у 2017 році.
Міністр фінансів Наталія Яресько заявила:
«Дана угода є дуже важливою подією для України. Хоча досягнення результату переговорів було складним, нам вдалось зробити це в конструктивному дусі. Україна отримає миттєве та дуже значне скорочення боргу на 3,6 млрд. дол. США, зберігаючи при цьому свій статус на ринках капіталу, що є великим плюсом для економіки та банківської системи України. Ми отримаємо фінансування в розмірі приблизно 11,5 млрд. США в рамках нашої програми співпраці з МВФ, що дасть нам достатньо фінансової свободи. Важливо, що ми погодили наші інтереси з кредиторами. Я закликаю всіх кредиторів підтримати цю операцію.»
Ігор Гордієвич з BTG Pactual, Майкл Хезненстеб з Franklin Advisers, Пенні Фолі з TCW та Майк Конеліус з T Rowe Price , які представляють Спеціальний комітет кредиторів, зазначили:
«Як довгострокові інвестори в Україну ми задоволені тим, що погоджені умови дозволять Україні зберегти свій доступ до ринків капіталу та забезпечити платформу для відновлення економічного зростання.
Дана угода є підтвердженням впевненості та віри приватного сектору в Україну та бажанням інвестувати в її подальший розвиток. Комітет долучається до заклику Міністра фінансів до власників облігацій підтримати угоду та закликає державний сектор надати Україні неборгову підтримку у вигляді грантів.»
Фінансовим консультантом і глобальним координатором України є Lazard. Міжнародним юридичним радником України є White & Case LLP. Фінансовим консультантом Спеціального комітету кредиторів є The Blackstone GroupInternational Partners LLP, а Weil Gotshal &Manges виступає міжнародним юридичним радником.