Україна оголосила про пропозицію обміну та запит на згоду зміни умов державних деривативів (ВВП варантів)
-
Про Міністерство
- Кар'єра у Міністерстві
-
Органи в компетенції Міністерства
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державне підприємство «Управління з експлуатації майнового комплексу»
- Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр»
- Центральне казенне підприємство пробірного контролю
- Східне казенне підприємство пробірного контролю
- Західне казенне підприємство пробірного контролю
- Південне казенне підприємство пробірного контролю
- Дніпропетровське казенне підприємство пробірного контролю
- Державне підприємство Київська офсетна фабрика
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
- Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Українська платформа донорів
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Міжвідомча комісія з питань розподілу публічних інвестицій
- Єдиний проектний портфель публічних інвестицій
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Пресцентр
Завершивши третій раунд закритих переговорів зі Спеціальним комітетом власників державних деривативів («ВВП варанти») у період з 25 по 30 листопада, сьогодні Україна офіційно оголосила про запуск пропозиції обміну (exchange offer) та запиту на згоду зміни умов (consent solicitation) щодо ВВП варантів.
Останній раунд обговорень дозволив Україні досягти суттєвого прогресу у подоланні структурних та економічних розбіжностей зі Спеціальним комітетом, а також просунутися у визначенні юридичних і технічних елементів транзакції, які можуть отримати підтримку комітету. Україна погодилася продовжувати добросовісну взаємодію зі Спеціальним комітетом та його юридичними й фінансовими радниками в найближчі дні з метою напрацювання взаємоприйнятних рішень щодо питань, які залишаються відкритими.
На підставі досягнутого прогресу Україна публічно оголосила про реструктуризацію та поширила пропозицію на всіх власників ВВП варантів. Україна впевнена, що умови транзакції, представлені сьогодні, містять необхідні елементи для успішної реструктуризації цих інструментів до кінця року.
«Сьогодні ми входимо у вирішальну стадію реструктуризації: власникам варантів запропоновано проголосувати за пропозицію Уряду щодо обміну та зміни умов державних деривативів України. Це стало результатом тривалих консультацій з інвесторською спільнотою та неодноразових раундів закритих переговорів, спрямованих на розробку дієвого рішення, прийнятного для всіх наших партнерів. Пропозиція базується на відгуках, отриманих від учасників ринку, та враховує коментарі, надані Спеціальним комітетом.
Завершення транзакції сприятиме усуненню значних фіскальних ризиків, пов’язаних із варантами, та відновленню боргової стійкості відповідно до цілей Аналізу боргової стійкості МВФ,» — прокоментував Юрій Буца, Урядовий уповноважений з питань управління державним боргом.
Ключові елементи пропозиції України
Ключові елементи пропозиції Уряду викладені в офіційному оголошенні, опублікованому Україною сьогодні на Ірландській фондовій біржі.
Згідно з пропозицією, належні власники варантів мають можливість, відповідно до умов транзакції, обміняти свої чинні ВВП варанти на комбінацію нових єврооблігацій України («Облігації серії C») та грошової виплати, як це детальніше описано в оголошенні про запуск транзакції.
Заява Сергія Марченка, Міністра фінансів України
«Повномасштабне вторгнення росії завдало одного з найглибших економічних шоків, які Європа бачила за останні десятиліття. Наша економіка скоротилася майже на 30% у 2022 році, і сьогодні постійні атаки на нашу енергетичну та залізничну інфраструктуру продовжують стримувати економічне зростання та збільшувати потреби у фінансуванні.
У цих умовах ВВП варанти - інструмент, створений для іншого часу - стали джерелом значного фіскального ризику через надзвичайну волатильність воєнного періоду. Без реструктуризації Україна ризикує виплачувати мільярди доларів внаслідок післявоєнного відновлення економіки, відволікаючи життєво необхідні кошти від оборони, відбудови та важливих пріоритетних видатків на соціальне забезпечення.
Ми цінуємо конструктивну взаємодію з нашими кредиторами, зокрема зі Спеціальним комітетом власників варантів, а також сильну підтримку з боку наших двосторонніх і багатосторонніх партнерів, що підтверджує нашу спільну відданість стабільності та відновленню України. Ми впевнені, що отримаємо підтримку реструктуризації, яка зміцнить фіскальну стійкість держави та підтримає її післявоєнне відновлення».
Подальші кроки
Усі власники варантів, включно з членами Спеціального комітету, запрошуються до участі в транзакції. Голосування з винагородою за ранню участь триває до 12 грудня. Період обміну відкритий до 17 грудня. Розрахунки очікуються 29 грудня.
Тим часом Україна зосередить свої зусилля на забезпеченні широкої підтримки інвесторів для успішної реалізації цієї транзакції.
Довідкова інформація
- ВВП варанти були випущені у 2015 році в рамках реструктуризації боргу, спричиненої російським вторгненням на Донбас та анексією Криму.
- Виплати за варантами здійснюються, якщо річне зростання реального ВВП перевищує 3%, а номінальний ВВП становить понад 125,4 млрд доларів США.
- Виплати, у доларах США, розраховуються як 15% від річного приросту ВВП між 3% і 4% та 40% від приросту реального ВВП понад 4%.
- Зростання ВВП України на 5,2% у 2023 році спричинило виплату у розмірі 643 млн доларів США за варантами, яка наразі не сплачена через дію мораторію на виплату боргу за варантами. Ця вимога буде погашена після завершення реструктуризації, описаної у пропозиції.
- Після 2025 року обмеження на суми виплат по варантах не застосовуються, що створює довгострокову волатильність і фіскальні ризики для України.
- Обмін варантів на облігації з фіксованим доходом серії C забезпечує передбачуваність та зменшує довгострокову волатильність.