Зелене світло "митному безвізу” – Україна передала європейській стороні необхідні інструменти для приєднання
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Сьогодні, 31 серпня 2022 р., українська сторона передала європейській стороні необхідні інструменти для приєднання до Конвенції про процедуру спільного транзиту та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами.
Цій події передувала цілеспрямована митна політика та консолідовані зусилля української влади й бізнесу для розгортання NCTS на локальному рівні, а також для успішного проходження двох оціночних місій Європейської Комісії (ЄК). Окрім того, виклики війни у центрі Європи об’єднали ЄК та дружні країни для підтримки євроінтеграційних процесів України, зокрема, у митній сфері. У результаті, 25 серпня 2022 р. 35 країн – учасниць міжнародних митних конвенції офіційно запросили Україну приєднатися до європейської родини спільного транзиту та спрощень у транскордонній торгівлі.
«Міжнародне застосування NCTS, у доповнення до реінжинірингу програми АЕО та системи митних спрощень, – це основний інструмент для швидкого проходження товарів через митницю зі збереженням безпеки на кордоні під час війни. З приєднанням до міжнародних митних конвенцій та запуском відповідних законодавчих змін Україна виконає 81% своїх зобов’язань Угоди про асоціацію з ЄС у митній сфері. Досягнення у міжнародній митній політиці суттєво наближають Україну як країну-кандидата до вступу в ЄС», – підкреслив заступник Міністра фінансів України з питань європейської інтеграції Юрій Драганчук.
Напередодні, 30 серпня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закони, що дозволяють розпочати міжнародне застосування NCTS та розширити систему митних спрощень:
- Закон України «Про приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту»;
- Закон України «Про приєднання України до Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами»;
- Закон України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо окремих питань імплементації глави 5 розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх держави-члени, з іншої сторони».
«Ці ключові політичні рішення в контексті приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту ухвалювалися всіма країнами-партнерками надзвичайно оперативно, все відбулося буквально упродовж останнього місяця. Для нас дуже важлива як солідарність, яку виявляють країни Конвенції, так і їх безпосередня підтримка, яка допомагає Україні послідовно виконувати всі необхідні дії для запровадження європейських митних процедур», – зазначив заступник голови Держмитслужби Владислав Суворов.
З приєднанням України до Конвенції український бізнес отримає нові можливості:
- працювати за принципом «один транспортний засіб – одна декларація – одна гарантія» та прискорити проходження товарів через митний кордон України;
- користуватися перевагами та спрощеннями спільного транзиту, які має бізнес у 35-ти країнах Конвенції та які складають повну картину митних спрощень разом із тими, які були вже надані в межах програми АЕО у 2019 р.;
- ширший допуск до спрощень навіть без статусу АЕО, а також можливість застосовувати знижені ставки мита на сировину для виробництва на внутрішній ринок, ширші можливості попередніх рішень тощо.
«Політичне рішення 35-ти країн запросити Україну до Конвенції про процедуру спільного транзиту є оцінкою зусиль України та визнанням великого прогресу, досягнутого для запровадження процедури спільного транзиту. Це спонукає Євросоюз продовжувати допомогу на митному *напрямі*», – повідомив міжнародний експерт з питань митниці Програми ЄС з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM) Вітяніс Алішаускас.
«Міжнародне застосування NCTS разом із реінжинірингом програми митних спрощень дає старт розвитку в Україні митних хабів та ринку фінансових митних послуг, заохочує бізнес до детінізації прибутку, відкриває нові можливості на міжнародному ринку для багатьох галузей української економіки. Це еволюція у митній сфері, яка має замінити відносини контролюючого органу з бізнесом на взаємну співпрацю під девізом «безпека та партнерство». Лише такий формат дасть одночасно безпеку кордону та підтримку економіки», – розповіла радник заступника Міністра фінансів України, координатор митних реформ Офісу підтримки реформ при Мінфіні Оксана Ніканорова.
З інформацією щодо нових можливостей, які надає спільний транзит бізнесу, можна ознайомитись на офіційних вебсайтах Мінфіну та Держмитслужби.
Презентацію можна завантажити за посиланням.