Сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації

Адаптація податкового законодавства України до законодавства Європейського Союзу

Довідка


Загальні засади адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу


Відповідно до положень статті 51 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною і Європейським Співтовариством та їх державами-членами, яка підписана від імені України 14 червня 1994 року та набула чинності у березні 1998 року, Україна взяла на себе зобов’язання вживати заходів для забезпечення того, щоб національне законодавство поступово було приведене у відповідність до законодавства Європейського Співтовариства, що є важливою умовою для зміцнення економічних зв’язків між Сторонами.

Адаптація законодавства України до законодавства ЄС полягає у зближенні із сучасною європейською системою права, що забезпечить економічний розвиток держави, розвиток підприємницької активності і сприятиме поступовому зростанню добробуту громадян та приведення його до рівня, що склався у державах-членах ЄС.

В процесі адаптації законодавства України до ЄС передбачається вирішення наступних завдань:

здійснення правового забезпечення інтеграції України до ЄС;
аналіз чинного законодавства України щодо відповідності нормам ЄС;
підготовка пропозицій щодо розробки проектів змін або доповнень до нормативно-правових актів України або прийняття нових законодавчих актів;
обґрунтування найбільш прийнятних шляхів адаптації законодавства України до законодавства ЄС та аналіз наслідків внесення відповідних змін до чинного законодавства;
забезпечення належного рівня підготовки проектів нормативно-правових актів України з метою гармонізації із законодавством ЄС;
проведення серії консультацій з міжнародними експертами з питань використання юридичної термінології в законодавстві ЄС та впровадження їх в законодавство України;
організація роботи з наукового дослідження процесів уніфікації та гармонізації європейського права в державах-членах ЄС.

Законом України від 18.03.04 № 1629 затверджена Загальнодержавна програма адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу (далі Програма), яка визначає механізм досягнення Україною відповідності правової системи України acquis communаutaire з урахуванням критеріїв, що висуваються Європейським Союзом до держав, які мають вступити до нього.

Перший етап виконання Програми розрахований на 2004-2007 роки, яким передбачено, що на цьому етапі виконання Програми пріоритетними сферами, в яких здійснюється адаптація законодавства України, є сфери визначені статтею 51 Угоди про партнерство та співробітництво між Європейськими Співтовариствами і Україною, „зокрема, приблизна адекватність законів матиме місце в таких галузях: закон про митницю, закон про компанії, закон про банківську справу, бухгалтерський облік компаній і податки, інтелектуальна власність, охорона праці, фінансові послуги, правила конкуренції, державні закупки, охорона здоров’я та життя людей, тварин і рослин, навколишнє середовище, захист прав споживачів, непряме оподаткування, технічні правила і стандарти, закони та інструкції стосовно ядерної енергії, транспорт.”

Щорічний план заходів з виконання Програми, починаючи з 2005 року готується Координаційною радою з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, погоджується з Комітетом Верховної Ради України з питань європейської інтеграції та затверджується Кабінетом Міністрів України.

2 лютого 2007 року під головуванням Прем’єр-міністра України Януковича В.Ф. відбулося третє засідання Координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, на якому Мін’юсту разом із заінтересованими органами виконавчої влади доручено започаткувати роботу з підготовки законопроекту щодо визначення цілей та завдань другого етапу виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС.

Участь Міністерства фінансів України у роботі з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.

2003-2004 роки

Протягом 2003 – 2004 років Законами України було прийнято ряд норм, які частково наблизили законодавство України у сфері оподаткування до вимог системи угод СОТ та законодавства ЄС, зокрема:
- щодо запровадження змішаної системи оподаткування тютюнових виробів;
- введення акцизних складів з метою покращення механізму адміністрування акцизного збору, контролю за виробництвом, обігом та цільовим використанням спирту етилового;
- впровадження спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, яке не набрало чинності (Законом України від 18.10.05 №2987 „Про внесення змін до Закону України „Про податок на додану вартість” щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств” перенесено на 2007 рік ).

2005 рік

Вагомим кроком у напрямку адаптації законодавства з питань оподаткування України до законодавства Європейського Союзу стало прийняття Закону України від 25.03.05 №2505 “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”, яким запроваджено зміни, що, в першу чергу, створили передумови для економічного зростання та підвищення конкурентоспроможності економіки держави та кроком на виконання заходів, пов’язаних зі вступом України до Світової організації торгівлі, зокрема в частині, що стосується вирішення проблемних питань переговорного процесу. А саме.

З метою забезпечення дотримання принципів рівності та недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації виключено зі спеціального законодавства, яке регулює інвестиційну діяльність у спеціальних (вільних) економічних зонах і на територіях пріоритетного розвитку, норм щодо пільгового оподаткування такої діяльності, в тому числі з податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, акцизного збору, ввізного мита, плати за землю тощо.

Довідково: За оперативними даними ДПА та ДМС надходження до зведеного бюджету України від суб’єктів СЕЗ і ТПР у 2005 році склали 1992,7 млн. грн., що у 2,7 рази більше бюджетних надходжень від цих суб’єктів за 2004 рік (739,4 млн. грн.).

Скасовано пільги з оподаткування податком на додану вартість:
підприємств по виробництву автомобілів, автобусів і комплектуючих виробів до них;
підприємств суднобудівної промисловості для будівництва морських, річкових суден та інших плавучих засобів;
на товари (крім підакцизних), що ввозяться з метою виготовлення боєприпасів, їх елементів та виробів спецхімії;
підприємств концерну “Бронетехніка України” на матеріали, устаткування і комплектуюче обладнання, що використовуються для виробництва броньованих бойових машин і комплектуючих виробів до них;
підприємств, визначених Законом України “Про державну підтримку літакобудівної промисловості в Україні” на матеріали, комплектуючі вироби і обладнання, що використовуються для потреб розробки, виробництва авіаційної техніки та надання послуг.

Водночас, із набранням чинності вказаним законом запроваджено мораторій на 5 років щодо надання нових та розширення існуючих пільг з податку на додану вартість.

Скасовано статті 4 та 5 Закону України “Про ставки акцизного збору та ввізного мита на деякі транспортні засоби” щодо звільнення від сплати акцизного збору на період до 01.01.07 оборотів з реалізації легкових, вантажно–пасажирських автомобілів і мотоциклів, що виробляються українськими підприємствами усіх форм власності та комплектуючі до них.

Скасовано пільгові ставки на спирт етиловий, що використовується для забезпечення лікувально–діагностичного процесу, виготовлення оцту спиртового, лікарських засобів, та спирт етиловий неденатурований (технічний).

Усунена дискримінація щодо підприємств з іноземними інвестиціями шляхом скасування заборони застосування ними податкових векселів для операцій з ввезення товарів.

Крім того, наближено до законодавства ЄС визначення понять:
- “платник податку на додану вартість”;
- “місце поставки товарів”, „місце поставки послуг”;

Також, врегульовано оподаткування податком на додану вартість туристичної галузі та послуг з транзитного перевезення.

Верховною Радою України прийнято Закон України від 07.07.2005 №2771-IV „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”, яким передбачені зміни до Закону України „Про податок на додану вартість”, що забезпечують уніфікацію та подальше наближення до законодавства ЄС національного законодавства з питань податку на додану вартість.

Верховною Радою України прийнято також підготовлений Міністерством фінансів Закон України від 06.07.05 №2738 „Про аудиторську діяльність” (набув чинності 28 липня 2005 року).

Внесеними змінами створено для всіх осіб незалежно від громадянства рівні умови отримання сертифікату аудитора України та встановлено додаткові вимоги щодо незалежності аудиторів при здійсненні ними аудиторських перевірок.

На виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС Міністерством фінансів підготовлені:
- проект Закону „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (щодо запровадження підприємствами, акції яких обертаються на фондовому ринку, складання фінансової та консолідованої звітності за міжнародними стандартами). Законопроект подано до Верховної Ради України (реєстраційний №8607 від 16.12.05);
- проект Закону „Про внесення зміни до Закону України „Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої (щодо ставок на імпортні вина)” (реєстраційний №7623 від 08.06.05). Положеннями законопроекту передбачено скасування статті 7 Закону України “Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої”, якою були встановлені дискримінаційні ставки на вина, що імпортуються в Україну.

Довідково: скасування статті 7 вказаного Закону України (проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої” (реєстраційний №7623)) може зумовити втрати бюджету біля 1-2 млн. гривень, однак позитивний ефект від збільшення товарообороту між державами не тільки перекриє зазначені втрати, але й дозволить залучити додаткові кошти до бюджету.

2006 рік
З метою приведення положень національного законодавства у відповідність із вимогами системи угод СОТ та подальшого наближення до законодавства ЄС було прийнято Закон України від 17.11.06 №374 „Про внесення змін до деяких законів України (щодо плати за ліцензії та акцизного збору на виробництво спиртів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів)”.

Положення закону передбачають:
- встановлення плати за ліцензії на право виробництва, експорту та імпорту спирту етилового, коньячного, плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв, спирту сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, тютюнових виробів у розмірі 780 грн. на рік;
- збільшення ставок акцизного збору на спирт етиловий, коньяк та тютюнові вироби;
- скасування дискримінаційних ставок акцизного збору на імпортовану виноробну продукцію (ст.7 Закону України “Про ставки акцизного збору на спирт етиловий та алкогольні напої”).

Законом України від 30.11.06 №398 „Про внесення змін до деяких Законів України з питань оподаткування” внесено зміни:
- до Закону України „Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)” в частині збільшення ставки акцизного збору на пиво солодове з 0,27 до 0,31 грн. за літр;
- до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання виробництва бензинів моторних сумішевих” в частині встановлення зниженої ставки у розмірі 42 євро за 1000 кг на бензини моторні сумішеві з вмістом біоетанолу.

Також цим Законом для усунення фактів безпідставного отримання відшкодування за рахунок „штучного” формування від’ємного значення податку, пропонується встановити обмеження формування податкового кредиту при придбанні товарів (послуг) не вище рівня звичайних цін, у разі якщо відхилення договірної ціни від звичайної перевищує 20%.


2007 рік

19 лютого 2007 року розпорядженням Кабінету Міністрів України №56-р схвалено Концепцію реформування податкової системи, якою визначено мету, основні завдання, напрямки та етапи реформування податкової системи України.

Відповідно із положеннями Концепції адаптація податкового законодавства України до законодавства ЄС є однією зі стратегічних цілей податкової реформи.

План заходів щодо виконання у 2007 році Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.03.07 №90-р.

І. Планом передбачено виконання у поточному році заходів, відповідальним виконавцем яких є Міністерство фінансів України, а саме.

У сфері „Податки, включаючи непрямі”:
доопрацювання проекту Податкового кодексу України.

У сфері „Бухгалтерський облік компаній”
1) підготовка проекту Положення (стандарту) бухгалтерського обліку „Необоротні активи, утримувані від продажу, та припинення діяльності”; внесення змін до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 „Основні засоби” та Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 19 „Об’єднання підприємств”; розроблення відповідних методичних рекомендацій;
2) підготовка проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” (щодо застосування міжнародних стандартів фінансової звітності емітентами цінних паперів та фінансовими установами);
3) підготовка плану заходів щодо створення інформаційного середовища для запровадження міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

ІІ. Міністерство фінансів визначено співвиконавцем у виконанні наступних заходів:
- підготовка проекту Закону України „Про фонд гарантування інвестицій”;
- доопрацювання проекту Закону України „Про страхування”;
- підготовка проекту національного плану розподілу дозволів на антропогенні викиди із джерел парникових газів;
- підготовка проекту Закону України „Про особливості державної підтримки вугільної промисловості”;
- підготовка проекту Закону України про особливості приватизації підприємств вугільної галузі;
- підготовка проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”;
- підготовка проекту постанови Кабінету Міністрів України „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. №1183”;
- підготовка проекту постанови Кабінету Міністрів України про внесення змін до Порядку видачі примусової ліцензії на використання сорту рослин.

2008 рік

Протягом 2008 року було прийнято закони, що наблизили ставки акцизного збору до рівня, передбаченого у директивах ЄС.

Згідно із Законом України від 31.07.2008 №340 «Про внесення змін до статті 1 Закону України «Про ставки акцизного збору на тютюнові вироби»
- підвищено ставки акцизного збору на сигарети без фільтра, цигарки, а також сигарети з фільтром;
- збільшено розмір мінімального податкового зобов’язання із сплати акцизного збору на сигарети без фільтру, на сигарети з фільтром.
Норми цього Закону забезпечують наближення положень національного податкового законодавства до Директиви Ради ЄС від 19 жовтня 1992 року 92/79/ЄЕС щодо адаптації податків на сигарети, Директиви Ради ЄС від 19 жовтня 1992 року 92/84/ЄЕС щодо зближення ставок акцизних зборів на спирт та алкогольні напої.

Прийнято Закон України від 25.12.2008 №797 «Про внесення змін до деяких законів України з питань оподаткування».

Положеннями Закону передбачено поетапно підвищити ставки акцизного збору на:
- вина виноградні натуральні, зброджені плодові та ягідні напої з доданням спирту, тільки зброджені плодові та ягідні напої (сидр, перрі та інші) без додання спирту, спирт етиловий, спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок з винограду;
- сигари та сигарили, сигарети без фільтра, цигарки, сигарети з фільтром, тютюн для паління, жувальний і нюхальний тютюн.

Крім того, положеннями Закону передбачено поступове підвищення податкового зобов’язання із сплати акцизного збору за кожну власну назву сигарет, сигарет без фільтра, цигарок.

Законом підвищено ставки акцизного збору на бензини моторні, а також на деякі транспортні засоби.

Норми цього Закону України поступово приводять у відповідність положення національного законодавства з питань акцизного збору до Директиви Ради 92/84/ЄЕС від 19 жовтня 1992 року щодо зближення ставок акцизних зборів на спирт та алкогольні напої, Директиви Ради 92/79/ЄЕС від 19 жовтня 1992 року щодо зближення податків на сигарети, Директиви Ради 92/80/ЄЕС від 19 жовтня 1992 року щодо зближення податків на тютюнові вироби, інші, ніж сигарети, Директиви Ради 2003/96/ЄС від 27 жовтня 2003 року щодо реструктуризації системи Спільноти щодо оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

2009 рік

Законами України від 31.03. 2009 № 1201 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань акцизного збору» та №1202 «Про внесення змін до деяких законів України з питань акцизного збору» наближено ставки оподаткування тютюнових виробів, алкогольних напоїв та дизельного палива до європейського рівня.

Цим Законом України забезпечується наближення до норм Директиви Ради 92/84/ЄЕС від 19.10.1992 щодо зближення ставок акцизних зборів на спирт та алкогольні напої, Директиви Ради 92/79/ЄЕС від 19.10.1992 щодо зближення податків на сигарети та Директиви Ради 2003/96/ЄС від 27.10.2003 щодо реструктуризації системи Спільноти щодо оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

Законом України від 04.06.2009 №1451 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів, міжнародних відправлень, міжнародного лізингу та міжнародного ремонту товарів» приведено у відповідність до міжнародного законодавства оподаткування ПДВ послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу, вантажів та міжнародних відправлень; операцій з міжнародного ремонту.

Положення цього Закону України відповідають Директиві Ради 2006/112/ЄС від 28.11.2006 про спільну систему податку на додану вартість, зокрема статті 148.

2010 рік

2 грудня 2010 року прийнято Податковий кодекс України (Закон України №2755).

Разом з тим, положення Податкового кодексу України в частині тих податків, що регулюються директивами ЄС, а саме податку на додану вартість, акцизного податку та частково податку на прибуток підприємств, в цілому відповідають законодавству ЄС, за виключенням окремих положень в частині пільгового оподаткування.

В основу розділу щодо податку на додану вартість покладено діючий порядок оподаткування податком на додану вартість з урахуванням напрямів його реформування та вимог Директиви Ради 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про спільну систему податку на додану вартість.

Приведено у відповідність до вимог Директиви 2006/112/ЄС (стаття 43) місце постачання послуг, базуючись на принципі місця фактичного здійснення постачання послуг і застосування до таких операцій загальної ставки податку, у разі, коли такі операції здійснюються на митній території України. Запропоновано уточнення визначення місця постачання товарів; місця фактичного постачання послуг, пов’язаних з рухомим майном; місця фактичного знаходження нерухомого майна, для тих послуг, які пов’язані з нерухомим майном (статті 31, 52 та 45 Директиви 2006/112/ЄС).

Стосовно визначення бази оподаткування:
- для операцій, що здійснюватимуться на митній території України, база оподаткування визначається на рівні договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін (статті 76 та 77 Директиви 2006/112/ЄС) ;
- по товарах (супутніх послугах), ввезених на митну територію України у митному режимі імпорту (реімпорту), база оподаткування визначатиметься на рівні не нижче митної вартості товарів (супутніх послуг), з якої були визначені податки і збори, що справляються під час їх митного оформлення (з метою недопущення поставки товарів за фактурною вартістю, що є значно нижчою за митну вартість таких товарів) (стаття 85 Директиви 2006/112/ЄС).

В частині пільгового оподаткування дотримані основні вимоги Ради ЄС та СОТ, стосовно недискримінаційного підходу під час встановлення пільг при постачанні вітчизняних товарів та ввезенні товарів іноземного виробництва (розділ ІХ «Звільнення від оподаткування» Директиви 2006/112/ЄС).

Податковий кодекс в частині акцизного податку передбачає об'єднання положень шести законодавчих актів. Положення розділу в цілому відповідають Директиві Ради 92/79/ЄЕС від 19.10.92 щодо зближення податків на сигарети), Директиві Ради 92/80/ЄЕС, Директиві Ради 92/84/ЄЕС від 19.10.1992 щодо зближення ставок акцизних зборів на спирт та алкогольні напої та Директиві Ради 2003/96 від 27.10.2003 щодо реструктуризації системи Спільноти щодо оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

Норми, пов’язані із функціонуванням акцизного складу, наближують податкове законодавство до вимог Директиви Ради 2008/118/ЄС від 16.12.2008 про загальний режими акцизних зборів та якою скасовується Директива 92/12/ЄЕС.

Перелік випадків, в яких податок справляється за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, узгоджується із статтею 27 Директиви Ради 92/83/ЄЕС від 19.10.1992 щодо гармонізації структур акцизних зборів на спирт та алкогольні напої.

2011 рік

В рамках імплементації Податкового кодексу України прийнято 174 нормативно-правових акти.

Зокрема, Кабінетом Міністрів України встановлено:
- підстави для проведення позапланової виїзної документальної перевірки платника ПДВ для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку;
- порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних;
- порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених до бюджету у зв'язку з отриманням пільг;
- порядок проведення зустрічних звірок суб’єктів господарювання;
- перелік доказів існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу.

Крім того, наказами Державної податкової служби України встановлено:
- форми податкової звітності та порядок реєстру великих платників податків;
- порядок оформлення результатів документальних перевірок;
- порядок взаємодії органів ДПС та фінансових органів в процесі повернення платникам помилкових та надміру сплачених сум;
- положення про розгляд скарг;
- порядок обліку платників податків і зборів.

2012 рік

24 травня 2012 року прийнято Закон України №4834 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм».

Положеннями Закону України уточнюється порядок реєстрації платників податку на додану вартість (добровільна реєстрація більше не потребує дотримання спеціальних умов), анулювання такої реєстрації, а також визначення бази оподаткування.

Зазначені норми узгоджуються зі статтею 213 Директиви Ради 2006/112/ЄС від 28.11.2006 про спільну систему податку на додану вартість.

Законом України від 20.11.2012 №5503 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків» передбачається внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків з урахуванням індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 907 у 2012 році прогнозовані на рівні 107,9 та 109,4 відсотка відповідно, а саме:
- змінити ставки податків і зборів, встановлені в абсолютних значеннях, з урахуванням індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції;
- збільшити питому вагу специфічної ставки акцизного податку, мінімального акцизного податкового зобов’язання з одночасним зменшенням впливу адвалорної ставки.

Відповідає статті 19 Директиви Ради 2011/64/ЄЕС від 21 червня 2011 року про структуру і ставки акцизів, що застосовуються до тютюнових виробів,
статті 8 Директиви Ради 92/84/ЄЕС від 19 жовтня 1992 року щодо зближення ставок акцизних зборів на спирт та алкогольні напої.

2013 рік
4 липня 2013 року прийнято Закон України №408 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення». Даний Закон України є імплементацією рекомендації ОЕСР щодо контролю за визначенням цін у операціях між пов’язаними особами та впровадженням в Україні світових механізмів контролю за трансфертним ціноутворенням, зокрема за операціями з контрагентами, зареєстрованими в офшорних зонах.
Зазначеним Законом України:
- надано визначення трансфертного ціноутворення, встановлено механізми податкового контролю за трансфертним ціноутворенням;
- визначено операції, що підлягатимуть контролю та методи визначення ціни у контрольованих операціях;
- надано право великим платникам податків на попереднє взаємне узгодження цін у контрольованих операціях з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Для контролю за трансфертним ціноутворенням використовуватимуться 5 методів: порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу), ціни перепродажу, витрати плюс, чистого прибутку, розподілення прибутку.
Платники податків разом з річною декларацією податку на прибуток подаватимуть звіт про проведені ними протягом року контрольовані операції.
Закон розроблений з урахуванням положень Резолюції Ради та представників урядів Держав-членів в рамках зустрічі Ради від 1 грудня 1997 року щодо кодексу поведінки оподаткування підприємницької діяльності (98/C 2/01) та Кодексу поведінки для ефективного запровадження Конвенції про уникнення подвійного оподаткування у зв’язку з коригуванням прибутків асоційованих підприємств (2006/С 176/02).
19 грудня 2013 року прийнято Закон України №713 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податків», яким передбачено підвищення ставок акцизного податку податку на спирт та інші алкогольні напої на 14%.
Положення вказаного Закону України відповідають статті 8 Директиви Ради 92/84/ЄЕС від 19.10.1992 щодо зближення ставок акцизного збору на спирт та алкогольні напої.
Правові засади
Закони України:

Закон України від 21.11.2002 № 228-IV „Про Концепцію Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу”;

Закон України від 18.03.04 №1629 „ПроЗагальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу”.

Укази та розпорядження Президента України:

Указ Президента України від 11.06.98 №615/98 „Про затвердження стратегії інтеграції України до Європейського Союзу”;

Указ Президента України від 09.02.99 №145/99 „Про заходи щодо вдосконалення нормотворчої діяльності органів виконавчої влади”;

Указ Президента України від 14.09.2000 №1072/2000 „Про Програму інтеграції України до Європейського Союзу”;

Указ Президента України від 21.08.04 №965/2004 „Питання організації виконання Закону України „Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу”;

Указ Президента України від 16.11.04 №1411/2004 „Про внесення змін до деяких указів Президента України”;

Розпорядження Президента України від 27.06.99 №151/99-рп „Про Перелік центральних органів виконавчої влади, відповідальних за здійснення завдань, визначених Стратегією інтеграції України до Європейського Союзу” (із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Президента від 06.07.2000 № 240/2000-рп).

Рішення Уряду:

Постанова Кабінету Міністрів України від 16.07.99 №1496 ”Про Концепцію адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.06.2000 №915 „Про затвердження Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 №1141 „Про утворення Управління з питань європейської інтеграції у структурі Секретаріату Кабінету Міністрів України”;

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.10.04 №1365 „Деякі питання адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу” із змінами та доповненнями;

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.03.05 №174 „Деякі питання координації діяльності органів виконавчої влади у сфері європейської інтеграції ” із змінами та доповненнями;

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2009 року №408-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання у 2009 році Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу».

Накази Міністерств:

Наказ Міністерства юстиції від 26.11.03 №144/5 „Про затвердження Порядку перекладу актів європейського права на українську мову”.