- Головна
- Діяльність
- Боргова політика
- ОВДП
- ОВДП для населення
ОВДП для населення
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
- Інші сфери державної політики
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Для чого Міністерство фінансів випускає державні облігації?
Обсяги емісії (випуску) державних облігацій регулюються законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, яким встановлюються обсяги державних запозичень та граничний розмір державного боргу.
Які існують види державних облігацій?
- довгострокові облігації – понад п’ять років;
- середньострокові облігації – від одного до п’яти років;
- короткострокові облігації – до одного року.
В залежності від ринку розміщення державні облігації поділяються на:
- облігації внутрішніх державних позик України (ОВДП);
- облігації зовнішніх державних позик України (ОЗДП);
- цільові державні облігації України.
Кошти, отримані від випуску цільових облігацій, направляються на фінансування конкретних державних проектів, визначених законом про Державний бюджет України, а від стандартних ОВДП та ОЗДП – в загальний фонд державного бюджету. Відмінність ОЗДП від інших видів облігацій полягає в тому, що вони розміщуються на міжнародних фінансових ринках. ОВДП можуть бути номіновані в національній або в іноземній валюті. Валюта випуску ОЗДП визначається проспектом емісії.
За типом погашення ОВДП поділяються на:
- стандартні – погашення здійснюється в кінці строку обігу;
- з достроковим погашенням – можуть бути достроково пред'явлені для погашення власниками та безумовно погашені емітентом після здійснення 5 купонних платежів. Дострокове погашення проводиться на дату здійснення купонного платежу;
- амортизаційні – погашення здійснюється після 18 місяців їх обігу рівними частинами на дати здійснення купонних платежів.
Всі випущені Міністерством фінансів державні облігації існують виключно в електронному вигляді.
Яка вартість державних облігацій?
- в національній валюті: 1000 гривень;
- в іноземній валюті: 1000 доларів США або 1000 євро.
Яка дохідність ОВДП?
Наприклад, при проведенні аукціону з первинного розміщення державних облігацій від первинних дилерів надійшли заявки на придбання державних облігацій з доходністю від 12% до 18%. Міністерство фінансів може прийняти рішення про задоволення лише тих заявок, ставка дохідності за якими не перевищує визначений ним граничний рівень у 15%. Міністерство фінансів може повністю або частково задовольнити замовлення первинних дилерів в залежності від запропонованих умов.
Також Міністерством фінансів може бути встановлено обмеження на обсяг розміщення ОВДП. При цьому, задовольняються заявки первинних дилерів на суму, що не перевищують граничний обсяг розміщення.
Купонний (відсотковий) дохід за державними облігаціями виплачується кожні три або шість місяців, в залежності від умов випуску, які встановлюються Міністерством фінансів.
Для короткострокових державних облігацій не встановлюється відсоткова ставка, а застосовується дисконт (знижка). Такі державні облігації розміщуються Міністерством фінансів за ціною нижчою за номінальну вартість, а погашаються за номінальною (різниця між ціною купівлі і номінальною вартістю і є доходом власника).
Наприклад, дохідність державних облігацій розміщених за ціною 950,55 грн. на термін 120 днів складе 15% річних, або 49,45 грн. на одну державну облігацію (погашення відбуватиметься за номінальною ціною в 1 000 грн.).
Чи можна достроково отримати інвестовані в ОВДП кошти, не чекаючи дати погашення?
За потреби, інвестори можуть продати ОВДП на вторинному ринку звернувшись до торгівця цінними паперами який має брокерську ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР).
Чи можна придбати ОВДП в іноземній валюті?
Національним банком України (постанова Правління №18 від 24.02.2022р «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» визначено особливості придбання ОВДП, номінованих в іноземній валюті:
- придбати ОВДП, номіновані в іноземній валюті можна виключно у валюті їх номінальної вартості;
- виплата доходів у вигляді відсотків (купону) та погашення здійснюється у валюті їх номінальної вартості.
Як придбати ОВДП?
- серед банків-первинних дилерів обрати брокера, який буде виступати агентом з придбання державних облігацій та укласти відповідний договір;
- відкрити рахунок в цінних паперах в одній з ліцензованих НКЦПФР депозитарних установ України (більшість, банків-первинних дилерів мають відповідну ліцензію);
- відкрити рахунок в банку в валюті номіналу державних облігацій для оплати їх придбання, отримання сум їх погашення та виплати відсоткового доходу;
- обрати кількість та строк обігу державних облігацій, які плануєте придбати, серед запланованих до розміщення Міністерством фінансів;
- оформити в банка-первинного дилера заявку для участі у розміщенні державних облігацій та перевести необхідну суму на відкритий раніше в банку рахунок;
- надати розпорядження про зарахування державних облігацій на рахунок в депозитарній установі та отримати виписку про зарахування державних облігацій на ваш рахунок (саме виписка підтверджує право власності на державні облігації).
Який мінімальний розмір інвестицій в ОВДП?
Чи можуть фізичні та юридичні особи (без відповідної ліцензії НКЦПФР) купувати ОВДП безпосередньо у Міністерства фінансів?
Які гарантії повернення коштів?
Як відбувається оподаткування доходу отриманого від інвестування в державні облігації?
- процентні доходи у вигляді купонних виплат;
- інвестиційний прибуток (різниця між доходом від продажу та сумою витрат на придбання державних облігацій).