Мінфін посилює боротьбу з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, і це – необхідна передумова вступу до ЄС, - Денис Улютін
-
Про Міністерство
- Кар'єра у Міністерстві
-
Органи в компетенції Міністерства
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державне підприємство «Управління з експлуатації майнового комплексу»
- Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр»
- Центральне казенне підприємство пробірного контролю
- Східне казенне підприємство пробірного контролю
- Західне казенне підприємство пробірного контролю
- Південне казенне підприємство пробірного контролю
- Дніпропетровське казенне підприємство пробірного контролю
- Державне підприємство Київська офсетна фабрика
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
- Опитування для громадян і бізнесу
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Українська платформа донорів
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Міжвідомча комісія з питань розподілу публічних інвестицій
- Єдиний проектний портфель публічних інвестицій
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
17 та 18 жовтня Перший заступник Міністра фінансів України Денис Улютін став спікером двох заходів, присвячених дискусіям щодо покращення системи фінансового моніторингу в Україні та питанню боротьби з відмиванням коштів, отриманих незаконним шляхом.
У четвер, 17 жовтня, відбувся Форум «Фінансовий моніторинг в Україні: виклики та перспективи», організований Академією фінансового моніторингу за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках проєкту «Сприяння доброчесності у публічному секторі» (Pro-Integrity) та Агентства Великої Британії з міжнародного розвитку (FCDO). Для обговорення шляхів боротьби з відмиванням коштів захід зібрав представників державного і первинного фінансового моніторингу та громадського сектору. Денис Улютін підкреслив, що, попри повномасштабну війну, Україна продовжує посилювати законодавчу базу яка регулює питання боротьби з відмиванням коштів та фінансуванням тероризму, імплементуючи відповідні вимоги Директив та Регламентів ЄС, впроваджуючи відповідні реформи і готуючись до наступного раунду взаємної оцінки MONEYVAL*.
Також він окреслив результати, яких Мінфін уже досягнув у реформуванні галузі фінансового моніторингу, а також про нагальну необхідність прийняття:
-
законопроєкту № 10072, підготовленого спільно з міжнародними експертами та який має адаптувати законодавство України до окремих стандартів Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) щодо фінансових санкцій;
-
законопроєкту щодо впровадження Єдиного реєстру рахунків фізичних і юридичних осіб, підготовленого Мінфіном та який наразі узгоджується із заінтересованими органами і реалізація якого сприятиме використанню інформації, зокрема фінансової, для запобігання кримінальним правопорушенням.
«Щоб досягти відповідності критеріям членства у ЄС, Мінфін ініціював питання про необхідність впровадження ще низки важливих заходів у сфері фінансового моніторингу: забезпечення прозорості трастів, корпоративних та інших юридичних осіб; застосування збалансованого підходу у регуляції віртуальних активів, підвищенння дієвості списку ризикових країн. Розробка нового законопроєкту в рамках діяльності Міжвідомчої робочої групи по приєднанню України до Єдиної зони платежів у євро (SEPA) допоможе вирішити низку вищезазначених завдань», – зазначив Денис Улютін.
Про необхідність боротьби з економічною злочинністю: місколингом та відмиванням коштів - він наголосив і на тренінгу 18 жовтня. Захід щодо дотримання вимог законодавства у сфері протидії відмиванню коштів суб'єктами господарювання, які працюють у сфері азартних ігор, організувала Рада Європи спільно з Міністерством фінансів України.
Європейська комісія у 2022 році визначила ігровий бізнес як сектор з високим рівнем ризику відмивання коштів та фінансування тероризму. Тому Мінфін впроваджує практичні кроки для подолання ризиків, притаманних азартним іграм, і посилює вимоги щодо перевірки клієнтів гральних закладів і онлайн-ресурсів.
«Міністерство фінансів розробляє чіткі рекомендації, які дозволять гральному бізнесу ідентифікувати й об’єктивно оцінити свої ризики та ризики клієнтів. Так, Мінфін уже затвердив Положення про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами господарювання, які проводять азартні ігри. Документ фокусується на впровадженні належної ретельної перевірки особи клієнта і розумінні його ігрової поведінки та моніторингу транзакцій, що дозволить підвищити безпеку платформ для азартних ігор. Крім того, Мінфін працює над Державно-приватним партнерством – стратегічними домовленостями щодо фінмоніторингу, укладеними між приватним і державним сектором для обміну інформацією і досвідом для ефективного розслідування фінансових злочинів. Необхідність такого партнерства прописано у 30-ти Рекомендаціях FATF», – резюмував Денис Улютін.
Довідково. Міністерство фінансів України – головний орган серед центральних органів виконавчої влади, який формує і реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Відмивання коштів – процес, що дозволяє приховати незаконне походження грошей, які є прибутком від злочинних дій, та дозволяє користуватися таким прибутком без загрози для його джерела. Йдеться про такі злочинні дії: незаконну торгівлю зброєю, торгівлю наркотиками, хабарництво, комп'ютерне шахрайство.
Мінфін здійснює державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії щодо суб’єктів аудиторської діяльності; бухгалтерів; суб’єктів господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку; здійснюють консультування з питань оподаткування; надають посередницькі та/або консультаційні послуги під час здійснення операцій з нерухомим майном; торгують за готівку дорогоцінними металами і камінням та виробами з них; провадять лотереї та/або азартні ігри; торгують культурними цінностями та/або надають посередницькі послуги у такій діяльності.
*MONEYVAL (Комітет експертів Ради Європи з оцінки заходів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму) є головним європейським відомством щодо питань протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму. Комітет регулярно оцінює держави щодо міжнародних стандартів у правовій, фінансовій та правоохоронній сферах у контексті дотримання та ефективної імплементації Рекомендацій FATF. Україна стала членом MONEYVAL у 1997 році.