Бюджет-2022 – інвестиції в людину, країну, майбутнє
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Реформа Митниці
- Режим спільного транзиту
- Система спрощень
- Загальна декларація прибуття
- Авторизовані економічні оператори
- Єдине вікно для міжнародної торгівлі
- Сприяння захисту прав інтелектуальної власності
- Тестування з питань кваліфікації та благонадійності
- Функціонування Держмитслужби у форматі єдиної юридичної особи
-
Реформа Митниці
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Зразки складання схематичного зображення структури власності
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Інші сфери державної політики
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Проект державного бюджету 2022 року є інвестиціями в людину, країну та майбутнє.
Вперше після відновлення незалежності України бюджет на наступний рік розроблено на основі Бюджетної декларації на 2022-2024 роки, що раніше була схвалена Урядом та підтримана парламентом.
Бюджет 2022 року є реалістичним та збалансованим, ґрунтується на урядовому макропрогнозі, що передбачає розвиток економіки з урахуванням пандемії COVID-19.
Коментуючи прийняття бюджету, перший заступник Міністра фінансів Денис Улютін повідомив, що проект Держбюджету-2022 є логічним продовженням прийнятої влітку Бюджетної декларації на 2022-2024 роки і наближенням до практичної реалізації заявлених стратегічних пріоритетів держави.
«Мінфін виступає за виважену бюджетну політику – показник дефіциту державного бюджету залишився на рівні 3,5% ВВП, як і було встановлено Бюджетною декларацією. Його подальше заплановане скорочення дозволить нам з часом витрачати менше на обслуговування державного боргу і більше інвестувати у наш розвиток.
Та попри складні умови і обмеження, ми докладаємо зусиль, аби Бюджет – 2022 вже зараз був спрямований на інвестиції: 48% видатків держбюджету – це інвестиції в людину (охорона здоров’я, освіта, соціальний захист), 34% - інвестиції в модернізацію країни (оборона і безпека, інфраструктура, наука, регіональний розвиток, екологія, цифровізація, сільське господарство).
Наступного року до державного бюджету буде мобілізовано рекордний ресурс – 1,28 трильйони гривень. Це – кошти платників податків, і їх витрачання має бути ефективним та відповідальним», - додав Денис Улютін.
Зі свого боку, заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев зазначив, що Державний бюджет України на 2022 рік принципово важливий для розвитку пріоритетних потреб країни та суспільства:
«На наступний рік суттєве фінансування отримає охорона здоров’я, на яку передбачено 192,5 млрд грн, що на 31,1 млрд більше ніж у 2021 році. Очікується, що зарплати лікарів зростуть у 1,6 раза, також планується зростання зарплат інших медичних працівників.
Ми збільшуємо фінансування освіти на 16,7 млрд грн, зокрема на 30% збільшуються видатки на інклюзивну освіту. Очікуємо, що передбачені 185,6 млрд грн на цю сферу сприятимуть у цілому підвищенню якості освіти в Україні.
Серед пріоритетів на наступний рік залишається цифровізація. Готуємось до Всеукраїнського перепису населення в 2023 році. Також пріоритетним є розвиток науки, культури, мистецтва та спорту. Вболіваємо за соціальну підтримку громадян, на яку передбачено понад 320 млрд гривень. Фінансуючи пріоритетні потреби розвитку країни, дбаємо про збалансованість бюджетних видатків, що є запорукою справедливого ставлення держави до кожного громадянина», ‒ прокоментував заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.
Висловлюючи позицію щодо прийняття бюджету, заступник Міністра з питань європейської інтеграції Юрій Драганчук наголосив, що у проекті бюджету на 2022 рік Мінфін передбачив кошти на підвищення енергоефективності, у тому числі, у сфері ЖКГ, а також на розвиток енергетичних галузей загалом - їх безпеку та модернізацію. Зокрема на діяльність Фонду енергоефективності у 2022 закладено 2,6 млрд грн, а на держпідтримку вугільної галузі - 4,5 млрд гривень.
«Окрім того, для нас пріоритетним завданням залишається стимулювання розвитку підприємництва. Це і державні гарантії на портфельній основі, і фонд стартапів, і пільгові кредити. До прикладу, на державну програму «5-7-9%» в проєкті держбюджету-2022 передбачено 3 млрд грн на доступні кредити для 20-ти тис підприємців та на продовження програми «Доступна іпотека 7%», - резюмував Юрій Драганчук.
«У проекті держбюджету-2022 одним з пріоритетів є розвиток інфраструктури. Інвестуючи в інфраструктуру розвивається економіка країни. Якісні та безпечні дороги і новий громадський транспорт це одні з пріоритетних напрямків, які дозволяють створити гідні умови для життя громадян, а також для подальшого розвитку країни. Державний бюджет 2022 – це наглядний приклад реальних інвестицій у майбутнє нашої держави», - повідомив Олександр Кава.
Проект закону «Проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік» вже зареєстровано у Верховній Раді (№ 6000).