Колонка заступника Міністра фінансів Романа Єрмоличева для 24 каналу (23.02.2021)
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна фіскальна служба України
- Державна податкова служба
- Державна митна служба
- Очищення влади державної митної служби
- Університет ДФС
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
- Бухгалтерський облік
- Аудиторська діяльність
- Боргова політика
- Фінансова політика
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
- Партнери
-
Особливості залучення фінансування Міжнародних Фінансових Організацій
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Міжнародні податкові відносини
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Роман Єрмоличев у колонці для 24 каналу про те, що якісна медицина може бути безкоштовною для пацієнта
Сучасні медичні технології вимагають неабияких витрат. Завдання держави – зробити фінансово доступнішим для громадян високоспеціалізоване лікування за рахунок нових фінансових інструментів.
Аналіз Мінфіну свідчить, що вартість операцій у високоспеціалізованих клініках становить десятки, а часом – сотні тисяч гривень. Ідеться про операції на серці, нейрохірургію, трансплантацію органів… Більше половини цієї вартості ‒ вартісні медичні вироби, зокрема, стенти, нейро- та кардіостимулятори тощо.
Аби згадані послуги надавати пацієнтам безкоштовно, Міністерство фінансів разом з Національною академією медичних наук України (НАМН) 2017 року започаткували пілотний проект. Ідеться про запровадження нових фінансових механізмів з надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у чотирьох установах Академії.
В рамках проекту команда Мінфіну забезпечила перехід установ Академії від кошторисного утримання до оплати за кожну надану пацієнту послугу. Було сформовано довідник хірургічних, кардіологічних та нейрохірургічних високоспеціалізованих послуг, які не надаються або надаються в обмеженій кількості в інших закладах охорони здоров’я. Порахували їхню собівартість із застосуванням міжнародної методики обліку витрат шляхом покрокового розподілу коштів «зверху донизу».
Ми оцінили фінансово програму державних медичних гарантій, пов’язану з наданням високоспеціалізованої медичної допомоги, та запланували бюджетні ресурси, аби зняти цей тягар із пацієнта. На ці послуги у 2020-му спрямували 763,4 млн гривень.
Торік у рамках проекту пацієнти отримали за кошти державного бюджету понад 27 тисяч вартісних медичних послуг на 567,1 млн гривень. Із них – близько 10 тисяч були повністю безкоштовними для пацієнтів.
Собівартість таких операцій коливається від кілька десятків до кілька сотень тисяч. Наприклад, вартість трансплантації серця (комплекс «серце-легені») перевищує 500 тисяч грн, алотрансплантації нирки ‒ понад 300 тисяч грн. Більшість складних нейрохірургічних операцій коштують понад 100 тисяч.
Кошти, передбачені у 2020-му, також було спрямовано на придбання необхідного для надання таких послуг медичного обладнання та створення запасу ліків і медичних виробів. Це дозволило у поточному році надавати медичні послуги безперервно, до закупівлі нових ліків.
Реалізація пілотного проекту була кроком до запровадження програми медичних гарантій для третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
У 2021 році розширено перелік медзакладів, що фінансуються за новим принципом. Це вже вісім установ Академії.
Отримані результати будемо постійно аналізувати, аби запровадити єдину фінансову політику з оплати надання в Україні третинної меддопомоги в рамках програми медичних гарантій.
ДОВІДКОВО
Учасниками пілотного проекту у 2017‒2020 роках були чотири установи НАМН:
Національний інститут хірургії та трансплантології імені О. О. Шалімова;
Інститут нейрохірургії імені академіка А. П. Ромоданова;
Національний інститут серцево-судинної хірургії імені М. М. Амосова;
Національний науковий центр «Інститут кардіології імені академіка М. Д. Стражеска».
У 2021 році за новим механізмом фінансуються вищезазначені установи та ще такі установи НАМН:
Інститут отоларингології ім. проф. О. С. Коломійченка;
Інститут травматології та ортопедії;
Науково-практичний центр ендоваскулярної нейрорентгенохірургії;
Національний інститут фтизіатрії і пульмонології імені Ф.Г. Яновського.