Коментар Міністра фінансів щодо оприлюдненої Урядом України заяви на біржі Euronext
-
Про Міністерство
- Кар'єра у Міністерстві
-
Органи в компетенції Міністерства
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державне підприємство «Управління з експлуатації майнового комплексу»
- Державне підприємство «Сервісно-видавничий центр»
- Центральне казенне підприємство пробірного контролю
- Східне казенне підприємство пробірного контролю
- Західне казенне підприємство пробірного контролю
- Південне казенне підприємство пробірного контролю
- Дніпропетровське казенне підприємство пробірного контролю
- Державне підприємство Київська офсетна фабрика
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
-
Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
- Українська платформа донорів
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Міжвідомча комісія з питань розподілу публічних інвестицій
- Єдиний проектний портфель публічних інвестицій
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Пресцентр
Міністр фінансів України Сергій Марченко прокоментував оприлюднену сьогодні на біржі Euronext заяву Уряду України
«Внаслідок триваючої агресивної війни рф проти України, наша країна проходить через безпрецедентні виклики для збереження стабільності державних фінансів. Економіка України скоротилася майже на третину після повномасштабного вторгнення Росії — це шок, якого ще не бачила сучасна Європа, і від якого наша країна лише починає оговтуватися. Втім, війна ще, на жаль, триває: Україна щодня зазнає атак, ворог нищить критичну інфраструктуру, вбиває людей.
За підтримки наших власників державних облігацій минулого літа ми успішно реструктуризували єврооблігації на суму понад 20 мільярдів доларів США. Це було здійснено у спосіб, що відповідає вимогам нашої Програми з МВФ. Після завершення цього процесу, відповідно до вимог Програми МВФ і наших зобов’язань перед міжнародними партнерами, ми тепер прагнемо провести реструктуризацію ВВП варантів.
У цьому контексті ми високо цінуємо участь Комітету власників ВВП варантів у переговорах протягом останніх тижнів. Однак відсутність прогресу у зближенні економічних позицій сторін під час останніх раундів обговорень викликає розчарування. Тому ми продовжимо обговорення з ширшим колом зацікавлених сторін, включаючи учасників ринку, для пошуку практичного рішення, яке дозволить Україні позбутися інструменту, що не був створений для нинішніх надзвичайних обставин.
Україна довела, що навіть під час війни ми залишаємося відданими конструктивному діалогу та пошуку взаємовигідних рішень разом із нашими партнерами — як у державному, так і в приватному секторі. Втрати від війни для України надзвичайно великі, однак ми не плануємо додавати до списку втрат довіру інвесторів.
Наша мета залишається чіткою — забезпечити рішення, яке підтримає макроекономічну стабільність та відновлення України, водночас зберігаючи наші зобов’язання в межах програми МВФ і дотримуючись принципу співставності умов щодо реструктуризації боргу із нашими міжнародними партнерами. Продовження конструктивної взаємодії з інвесторами має ключове значення, адже ми захищаємо свою країну та закладаємо основи для більш сильної й стійкої економіки після того, як росія припинить свою агресивну війну.»
Сьогодні, 6 листопада, Міністерство фінансів повідомило, що з 16 жовтня по 5 листопада Україна провела серію зустрічей з членами Спеціального Комітету, до складу якого входять інституційні інвестори — власники близько 35% ВВП варантів України. Метою переговорів було обговорення пропозицій щодо реструктуризації цих інструментів, що відповідають вимогам програми МВФ та зобов’язанням перед Групою офіційних кредиторів України. Ці переговори є частиною ширших зусиль Уряду, спрямованих на відновлення боргової стійкості відповідно до цілей програми МВФ.
Під час другого раунду обмежених переговорів Україна запропонувала власникам пропозицію, що враховує відгуки отримані від учасників ринку, зібрані протягом останніх місяців, а також різноманітність бази інвесторів — власників ВВП варантів. Структура пропозиції передбачає обмін ВВП варантів на нові єврооблігації України серії С (“C Bonds”):
- Згідно з цією пропозицією, власники варантів отримають нові облігації серії C із коефіцієнтом обміну 1,26.
- Нові облігації матимуть згладжений графік погашень у 2030–2032 роках і купон, який розпочинатиметься на рівні 2,5% і поступово зростатиме до 6,0% до 2030 року.
- Пропозиція також передбачає грошовий компонент у розмірі 6 центів (включно з 1 центом комісії за надання згоди) на 1 долар номінальної вартості ВВП-варрантів, для стимулювання участі в пропозиції щодо обміну та частковою компенсацією за несплачений платіж за варантами, який мав бути сплачений 2 червня 2025 року.
- Пропозиція містить положення про відновлення вартості (loss reinstatement provision), яке має на меті зменшити ризики для власників варантів у разі необхідності повторної реструктуризації.
Пропозиція Комітету власників передбачає повний обмін ВВП варантів на нові облігації серії C із суттєво вищими економічними параметрами ніж пропозиція України що є неприйнятними для України та не відповідає параметрам узгодженим з МВФ і Групою офіційних кредиторів України. Зокрема, пропозиція передбачає значне збільшення обсягу державного боргу, скорочення строку погашення (із першим суттєвим погашенням вже у 2029 році) та вищі купонні ставки — у діапазоні від 5% до 7,75%.
Протягом періоду обмежених переговорів між Україною та власниками варантів було досягнуто вкрай обмеженого прогресу в частині обговорення економічних аспектів.
Через відсутність прогресу в досягненні згоди щодо економічних умов, Україна заявила, що не може прийняти пропозицію Комітету Власників та відмовилася робити будь-які подальші пропозиції учасникам Комітету в рамках періоду обмежених переговорів.
Україна залишається налаштованою на проведення конструктивних переговорів зі всіма власниками ВВП варантів з метою пошуку рішення, яке дозволить забезпечити довгострокову боргову стійкість, не створюючи загрози для відбудови та відновлення країни.