Мінфін: У 2019 році середні видатки на навчання одного студента за держзамовленням становили 56 тис. гривень
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Антилегалізаційна політика (AML)
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Міністерство фінансів продовжує оприлюднювати дані про ефективність використання публічних фінансів та підготувало аналітичний інструмент (дашборд) про фінансові, кількісні та якісні показники діяльності закладів вищої освіти (III та IV рівнів акредитації) в 2019 році.
Інформація про показники діяльності закладів вищої освіти була надана Міністерством освіти і науки України, Міністерством охорони здоров’я України та Міністерством культури та інформаційної політики України щодо закладів, які знаходяться в їх сфері управління.
«У 2020 році запрацювала Формула для прозорого розподілу видатків між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності. Ми бачимо вже позитивний ефект використання цієї формули. Звісно, необхідно працювати над удосконаленням її механізму. Також запровадження індикативної собівартості контрактного навчання дозволило збалансувати видатки державного бюджету та кошти, які сплачують за контракт, стосовно підготовки здобувачів вищої освіти», ‒ зазначив заступник Міністра Роман Єрмоличев.
Загальні видатки 170 закладів вищої освіти, що включені до аналізу, становили 18,4 млрд грн за загальним фондом державного бюджету та 13,4 млрд грн за спецфондом державного бюджету (кошти отримані за надання платних послуг). У цих закладах навчалося 665 тис. студентів (приведений контингент*), зокрема 331 тис. студентів, які здобувають освіту за держзамовленням, та 334 тис. студентів за контрактом.
Середні розрахункові видатки на одного студента за держзамовленням становили 55,7 тис. грн на рік. В окремих закладах вищої освіти цей показник суттєво перевищував середнє значення по країні.
Найбільші видатки на навчання одного студента за державним замовленням у 2019 році були в таких закладах:
- Льотній академії національного авіаційного університету – 233,8 тис. грн на рік;
- Національній музичній академії України ім. І. П. Чайковського – 181,3 тис. грн;
- Одеській національній музичній академії ім. А. В. Нежданової – 151,2 тис. грн;
- Київському національному університеті культури та мистецтв – 132,1 тис. грн;
- Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури – 129,7 тис. гривень.
Підготовка фахівців закладами вищої освіти сконцентрована в 5 регіонах: м. Києві та Харківській, Львівській, Дніпропетровській та Одеській областях. Тут зосереджена половина закладів вищої освіти, які навчають 58% студентів, та витрачають дві третини коштів спрямованих з державного бюджету на підготовку фахівців закладами вищої освіти.
До підготовки студентів за державним замовленням у 2019 році було залучено 53,9 тис. науково-педагогічних та педагогічних працівників. Водночас для обслуговування освітнього процесу також здійснювалось утримання 72,1 тис. непедагогічних працівників, що становило 57% від загальної чисельності працівників.
Найбільша частка непедагогічного персоналу в таких закладах:
- Льотній академії Національного авіаційного університету – 87%;
- Національному аерокосмічному університеті ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» – 75%;
- Національному університеті «Одеська морська академія» – 74%;
- Одеській національній академії харчових технологій – 71%;
- Національному лісотехнічному університеті України – 71%.
Роман Єрмоличев також наголосив: «Мінфін спільно з МОН, МОЗ та МКІП готовий і надалі здійснювати постійний моніторинг діяльності закладів вищої освіти, зокрема в частині працевлаштування випускників, що дозволить приймати раціональні управлінські рішення в частині забезпечення якісної вищої освіти та ефективно використовувати кошти держбюджету».
Ознайомитись з дашбордом можна нижче, або в спеціальному розділі «Видатки на вищу освіту» на сайті Мінфіну.
Також наразі доступною для завантаження є база даних із показниками діяльності закладів вищої освіти в 2019 році. Затримка в оприлюдненні даних повʼязана з запізненням подачі інформації центральними органами виконавчої влади. Додатково інформуємо, що інформацію за 2020 рік буде висвітлено у разі оперативної подачі даних від міністерств.
Довідково:
В аналізі представлені дані про видатки державного бюджету на оплату послуг з підготовки фахівців закладами вищої освіти (III-IV рівнів акредитації) за бюджетними програмами, зокрема за такими КПКВК:
2201160 Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики (МОН);
2201280 Підготовка кадрів Київським національним університетом імені Тараса Шевченка (МОН);
2301070 Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації (МОЗ);
3507050 Підготовка кадрів у сфері фіскальної політики вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації (ДФС);
1801060 Підготовка кадрів для сфери культури і мистецтва вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації (МКІП).
В аналіз не включено заклади вищої освіти, щодо яких інформація відсутня або неповна. Надалі інформація стосовно цих закладів може бути додана.
* Приведений контингент студентів – визначається як сума 100% кількості студентів денної форми здобуття вищої освіти та 10% студентів заочної форми.