Ольга Зикова: Країна в умовах війни, що впроваджує реформи, викликає ще більшу довіру у партнерів
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
-
Управління публічними інвестиціями
- Нормативні документи
- Реалізація дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями
- Єдиний портфель публічних інвестиційних проектів (перелік пріоритетних публічних інвестиційних проектів)
- Міжвідомча робоча група з питань реформування системи управління публічними інвестиціями
- Довідкова інформація
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Міністерство фінансів України погоджує на плановий період пропозицій щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Заступниця Міністра фінансів України Ольга Зикова взяла участь у панельній дискусії на тему “Лондонська конференція з відновлення: чи будуть проекти і гроші?”, за організацією Центра економічної стратегії (ЦЕС).
Заступниця Міністра фінансів розповіла про передумови залучення фінансування на відновлення України від міжнародних партнерів, зобов’язання щодо надання коштів від міжнародних фінансових установ та країн-донорів, а також необхідність подальшого проведення реформ в Україні.
“Основою відновлення та передумовою залучення відповідного міжнародного фінансування є збереження макрофінансової стабільності. Чим більше у Уряду України буде впевненості у можливостях профінансувати дефіцит державного бюджету, тим більше фокусу уваги буде спрямовано на роботу з донорами щодо відновлення України та на імплементацію відповідних проектів”, - зазначила Ольга Зикова.
Заступниця Міністра фінансів України зазначила, що на 2023 рік від міжнародних партнерів та фінансових організацій отримані запевнення щодо надання прямої бюджетної підтримки Україні в розмірі 42,5 млрд доларів США. Станом на зараз, до держбюджету надійшла міжнародна фінансова допомога в розмірі понад 23,6 млрд доларів США від початку 2023 року. Гранти складають близько 31% від зазначеної суми.
“Найбільшими донорами України цьогоріч є Сполучені Штати, Європейський Союз, Міжнародний валютний фонд та Японія. Однак, надходження коштів не є безумовним. Програми від міжнародних донорів вкрай важливі для України, як і виконання їх умов, зокрема, впровадження реформ в Україні. Слід розуміти, що країна в умовах війни, яка впроваджує реформи, викликає ще більшу довіру у партнерів і дає фундамент для планування подальших проектів, в тому числі - проектів з відновлення”, - зауважила заступниця Міністра фінансів України під час промови.
Ольга Зикова підкреслила готовність та бажання міжнародних партнерів продовжувати підтримувати Україну, які спираються на високу оцінку можливостей та дій Уряду України в сфері реформування, навіть під час повномасштабної війни.
Заступниця Міністра фінансів зазначила, що переорієнтування партнерів з короткострокової на середньо- та довгострокову підтримку дає можливість Уряду України мати ширший горизонт планування - як для відновлення, так і для впровадження необхідних реформ:
“Позитивною зміною, порівняно з 2022 роком, є зміна підходу партнерів до перспективи підтримки нашої країни - донори все більше починають мислити і діяти категоріями середньо- та довгострокової підтримки. Підтвердженням цьому є чотирирічна програма розширеного фінансування для України від МВФ, трирічний план Сполученого Королівства по наданню Україні гарантій на суму 3 млрд доларів США і п’ятирічний пакет допомоги від Норвегії розміром 7,3 млрд доларів США. Також, Світовий банк спільно з Урядом розробляє рамкові угоди та проекти із залученням фінансування від міжнародних партнерів на кількарічну перспективу.”
“У цьому контексті, ключовою ініціативою, оголошеною під час Конференції, став план ЄС започаткувати нову багаторічну програму допомоги України на 2024-2027 рр. (т. зв. Український Фонд - Ukraine Facility) в розмірі 50 млрд євро на покриття дефіциту бюджету, відновлення та інвестиції. Джерела Ukraine Facility включають в себе грантові кошти ЄС, кредити, а також надходження від заморожених активів росії”, - зазначила заступниця Міністра фінансів під час промови.
Ольга Зикова також наголосила, що Фонд буде містити три основоположні складові: фінансову підтримку у вигляді безповоротної та кредитної підтримки України; інвестиційну рамку, призначену для залучення приватних та державних інвестицій у реконструкцію України; технічну допомогу і допоміжні заходи, включаючи мобілізацію експертної допомоги з питань реформ.
“Уряд України, спільно з Європейською Комісією, розробить План з відновлення, що буде охоплювати бачення України щодо відновлення, реконструкції та реформ. По суті, цей стратегічний документ стане всеосяжною рамкою для реформ та інвестицій”, - повідомила Ольга Зикова під час панельної дискусії.
Заступниця Міністра фінансів зазначила, що під час Конференції з відновлення України були також озвучені зобов’язання від Сполучених Штатів, Німеччини, Франції, Канади, Швейцарії, Світового банку, Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку.
Довідково
21-22 червня в Лондоні відбулась Конференція з відновлення України (Ukraine Recovery Conference - URC-2023). У події взяли участь офіційні представники 61 країни світу, 33 міжнародних організацій, понад 400 представників приватного сектору та 130 учасників від громадських організацій. Конференція URC ґрунтувалася на зобов’язаннях, узгоджених в 2022 році в Лугано та зосередилася на реалізації швидкого відновлення України, а також опрацюванні механізмів підтримки приватного сектору, зокрема шляхом створення сприятливих умов для залучення приватних інвестицій.