Сайт знаходиться в режимі тестової експлуатації. E-mail для запитань та пропозицій support@minfin.gov.ua

Парламент схвалив закон про фінансовий моніторинг

6 грудня Верховна Рада схвалила в цілому проєкт Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». «За» проголосувало 246 депутатів.

Унормування цих питань є частиною міжнародних зобов’язань України, визначених Угодою про асоціацію з ЄС, а також ратифікованим у листопаді минулого року Меморандумом про взаєморозуміння між Україною та ЄС.

Законопроєкт адаптує в національне законодавство Рекомендації FAT та 4-ту і частково 5-ту Директиви Європейського Союзу проти відмивання коштів та фінансування тероризму, які вже впроваджені в усіх країнах-членах ЄС та є обов’язковими для країн, що мають намір на членство, тобто для України також.

При доопрацюванні законопроекту 2179 його норми було доповнено:

- процедурою застосування угоди про врегулювання наслідків вчинення порушення законодавства;

- обмеженням максимального розміру штрафу за найтяжчі порушення для фінансових установ;

- можливістю оскарження рішення про накладення штрафів до виконання такого рішення;

- змінами до порядку включення осіб до переліку осіб пов’язаних з тероризмом (перелік буде змінюватися на підставі рішення суду);

а також усунуто неоднозначні і оціночні формулювання.

Втілення норм закону забезпечить:

  • перехід до застосування суб’єктами первинного фінансового моніторингу ризик-орієнтованого підходу та, відповідно, до кейсового звітування про підозрілі операції своїх клієнтів;
  • можливість використання результатів належної перевірки, здійсненої іншим суб’єктом первинного фінмоніторингу;
  • збільшення суми фінансових операцій, що підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу (з 150 тис. грн до 400 тис. грн) з одночасним зменшенням кількості ознак таких фінансових операцій (з 17 до 4);
  • створення прозорого інструменту притягнення до відповідальності за порушення;
  • скорочення затрат банків та фінансових установ на звітування про фінансові операції завдяки можливості автоматизації процесу надання інформації та зменшення періодичності інформування
  • удосконалену процедуру розкриття кінцевих бенефіціарних власників