Робоча група при Мінфіні напрацювала зміни до системи ризиків з ПДВ (СМКОР) для вирішення проблем бізнесу
-
Про Міністерство
- Добір персоналу
-
Органи в компетенції Міністерства
- Державні підприємства та установи, що належать до сфери управління Міністерства
- Державна служба фінансового моніторингу України
- Державна казначейська служба України
- Державна аудиторська служба України
- Державна податкова служба України
- Державна митна служба України
- Очищення влади державної митної служби
- Державний податковий університет
- Колегія Міністерства
-
Діяльність
- Бюджетна політика
- Податкова політика
-
Митна політика
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
- Пряме і непряме митне представництво: можливі сценарії декларування товарів та роль митного брокера
- Митний представник та утримувач митного режиму: хто подає та підписує документи
- Підтвердження надійності облікових даних для отримання авторизацій
- Авторизація на провадження митної брокерської діяльності
- Інтеграція митних ІТ систем до MASP-C
-
Інтеграція митного законодавства до права ЄС
-
Бухгалтерський облік та аудиторська діяльність
-
Бухгалтерський облік
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2025 року (доповнюється)
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2024 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2023 року
- Переклад міжнародних стандартів фінансової звітності 2022 року та Концептуальної основи фінансової звітності
- Архів перекладів
- Таксономія
- Переклад технічних публікацій
- Загальні роз’яснення
- Бухгалтерський облік в підприємницькій сфері
- Бухгалтерський облік в державному секторі
- Методологічна рада з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України
- Рада з МСФЗ при Міністерстві фінансів України
-
Запровадження міжнародних стандартів фінансової звітності
- Аудиторська діяльність
- Звітування із сталого розвитку
-
Бухгалтерський облік
-
Боргова політика
- Основна інформація
- Новини за категорією Борг
- Боргова статистика
- ОВДП
- Первинні дилери
- ОЗДП
- Кредитний рейтинг
- Інформація для інвесторів
- Нагороди в сфері управління державним боргом
- Фінансова політика
- Національна стратегія доходів
-
Фінансовий моніторинг
- Заяви та звіти міжнародних організацій
- Нормативна база
- Міжнародні стандарти
- Методологічна допомога (рекомендації та роз’яснення)
- Навчання, тренінги та семінари
- Структура власності юридичної особи
- Перелік держав (юрисдикцій), що не виконують чи неналежним чином виконують рекомендації міжнародних, міжурядових організацій, задіяних у сфері запобігання та протидії
- Перелік осіб, до яких застосовано санкції
- Перелік терористів
- Надіслати повідомлення про порушення вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення
- Методологія визначення юридичною особою кінцевого бенефіціарного власника
-
Міжнародне співробітництво
-
Партнери
- Європейський Союз
- Міжнародний валютний фонд
-
Співпраця України з Міжнародними фінансовими організаціями
- Банк розвитку Ради Європи
- Процедура залучення коштів МФО
- Світовий банк
- Європейський банк реконструкції та розвитку
- Європейський інвестиційний банк
- Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ)
- Кредитна Установа для Відбудови (KFW)
- Реєстр спільних з МФО проектів, що знаходяться на стадії підготовки та реалізації
- Міжнародна технічна допомога (в компетенції Міністерства)
- Моніторинг проєктів міжнародної технічної допомоги
- Співпраця з Партнерами з розвитку
-
Партнери
- Міжнародні податкові відносини
- Розвиток державного внутрішнього фінансового контролю
- Управління публічними інвестиціями
-
Інші сфери державної політики
- Внутрішній аудит
- Аудиторський комітет Міністерства фінансів України
- Наукова та наукова-технічна діяльність
- Проектний офіс реформ при Міністерстві фінансів України
- Верифікація державних виплат
-
Управління фіскальними ризиками
- Роз'яснення
- Нормативно-правова база з управління фіскальними ризиками
- Перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики
- Звіти
- Перелік суб'єктів господарювання, яким Мінфін погоджує на плановий період пропозиції щодо окремих фінансових показників, а також пропозиції щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
- Операції з дорогоцінними металами та дорогоцінним камінням
- Ліцензування
- Стратегія реформування СУДФ
- Стратегічний план діяльності Міністерства
-
ГРК Мінфін
- Бюджетні запити
- Паспорти бюджетних програм
- Оцінка ефективності бюджетних програм
- Звіти про виконання паспортів бюджетних програм
- Інформація про цілі державної політики у відповідній сфері
- Інформація про ефективність використання державних коштів
- Структура та обсяг бюджетних коштів за бюджетними програмами
- Управління ліквідністю
- Програмне забезпечення
-
Законодавство
-
Регуляторна активність
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2025 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2025 р.
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2024 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2024 р.
- План-графік здійснення заходів у 2024 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2023 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2023 р.
- План-графік здійснення заходів у 2023 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2022 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2022 р.
- План-графік здійснення заходів у 2022 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2021 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2021 р
- План-графік здійснення заходів у 2021 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2020 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проєктів регуляторних актів у 2020 р
- План-графік здійснення заходів у 2020 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів 2019 р
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2019 р
- План-графік здійснення заходів у 2019 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2018 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2018 р.
- План-графік здійснення заходів у 2018 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2017 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 р.
- План-графік здійснення заходів у 2017 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2016 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2016 р.
- План-графік здійснення заходів у 2016 році щодо відстеження результативності регуляторних актів Міністерства фінансів України
- Звіти щодо відстеження результативності регуляторних актів у 2015 р.
- План діяльності Міністерства фінансів України з підготовки проектів регуляторних актів у 2015 р.
-
Проекти регуляторних актів для обговорення
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2025 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2024 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2023 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2022 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2021 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2020 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2019 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2018 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2017 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2016 р.
- Проекти регуляторних актів для обговорення у 2015 р.
-
Проекти нормативно-правових актів
- Проекти нормативно-правових актів у 2025 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2024 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2023 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2022 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2021 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2020 р.
- Проєкти нормативно-правових актів у 2019 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2018 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2017 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2016 р.
- Проекти нормативно-правових актів у 2015 р.
-
Постанови та Накази
- Накази Міністерства фінансів України у 2025 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2024 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2023 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2022 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2021 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2020 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2019 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2018 р.
- Накази Міністерства фінансів України у 2017 р.
-
Регуляторна активність
-
Дані та аналітика
- Для громадськості
- Прес-центр
Робоча група при Мінфіні напрацювала зміни до системи ризиків з ПДВ, які спрямовані на підвищення якості та ефективності її роботи та вирішення викликів, що постали перед бізнесом через прогалини в імплементації.
Мінфін відкрито працює з представниками бізнес-спільноти та експертами, аби вирішити проблеми чесних підприємців та водночас не допустити розкрадання бюджету через податкові махінації. Система моніторингу ризиків з ПДВ була запроваджена для ліквідації можливостей для недобросовісних платників податку на додану вартість (ПДВ) використовувати схеми для ухилення від оподаткування. Система також працює, як невід’ємна частина процесу автоматичного відшкодування ПДВ. Мінфін вважає недоцільним скасування системи, адже це зумовить повернення відповідальності третьої особи, поновлення перевірок та відповідно зняття податкового кредиту по ланцюжку.
Експертна група при Мінфіні, до якої залучені представники бізнес-асоціацій, провела ретельний аналіз наявних випадків зупинки реєстрації та виявила 6 основних проблем, з якими стикається бізнес через прогалини в імплементації. Наразі напрацьовано законопроект та проект наказу Мінфіну, які направлені на вирішення цих проблем, зокрема:
- для зменшення випадків зупинки реєстрації накладних підприємств реального сектору, буде встановлено “відсікаючий” критерій – податкове навантаження на рівні 2-3% (наразі 5%) з метою уникнення зупинок у платників реального сектору;
- керівники ГУ ДФС матимуть право протягом 24 годин після зупинення реєстрації самостійно відновити реєстрацію на підставі критеріїв “реальності операції” основаних на інформації, що вже є в базах ДФС. Це дасть можливість керівникам територіальних органів відновлювати реєстрацію помилково зупинених накладних від платників реального сектору. Водночас, дана ініціатива має обмежені корупційні ризики, бо право на розблокування протягом 24 годин без подачі додаткових документів не створює інструментів тиску на бізнес;
- ДФС матиме право на запит додаткових документів, з обов’язковим зазначенням, якого саме документу не вистачило Комісії для прийняття рішення, щоб врегулювати питання щодо відмов ДФС по заявах щодо відновлення реєстрації, через недостатній перелік наданих документів;платники, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної в перші місяці роботи системи, та які знаходяться в процесі адміністративного або судового оскарження, зможуть повторно звернутися з заявою про розгляд Комісії ДФС раніше наданих документів;у формі квитанції міститиметься інформація щодо документів, які рекомендовано надати на розгляд комісії по кожному типу трансакцій для зменшення кількості помилок;
- ДФС буде передано право вносити зміни до критеріїв ризиків за обов’язковим погодженням з Мінфіном. Це пришвидшить процес запровадження змін до роботи системи.
Мінфін спільно з ДФС постійно моніторять роботу системи ризиків та вносять необхідні зміни для вирішення можливих недоліків в її роботі.
Нагадаємо, раніше Мінфін спільно з ДФС вже запровадив наступні кроки:
1) Затверджено зміни до наказів, що:усунули проблеми аграрного сектору шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств;
- усунули можливі проблеми сумлінних платників, чиє податкове навантаження перевищує 2%, шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств;
- реалізували можливість подання технологічних карт платниками до зупинення реєстрації накладних для попередження зупинок у майбутньому;
- внесли зміни до критеріїв, що унеможливлюють схеми з викривленням показників ризикового складу та схеми з використанням розрахунків коригувань та пільгових операцій та попереджують формування фіктивного ПДВ.
2) Подано законопроект №7240, що передбачає запровадження принципу “мовчазної згоди” - податкова накладна автоматично реєструється у разі порушення 5-денного терміну розгляду заяв платників;
3) Збільшена чисельність Центрального апарату ДФС на 150 людей для оперативної обробки запитів та розгляду скарг щодо призупинення накладних;4) Ініційовані перевірки щодо можливих зловживань, скоєних посадовими особами ДФС, що призвели до формування фіктивного ПДВ.
Мінфін також наголошує, що для більш ефективної протидії економічним злочинам, в тому числі, махінаціям з ПДВ, вкрай необхідно створити аналітичну Службу фінансових розслідувань. Створення Служби – це стратегічне рішення для країни, яке покращить бізнес-клімат та стане одним з найважливіших кроків для економічного розвитку.